BezHladovění.cz

Stepper a hubnutí

Co je Stepper?

Pro přiblížení, Stepper je jeden z řady fitness přístrojů, který se využívá ke zpevnění postavy a hubnutí. Může nám zlepšit kondičku i sílu, jen ho dobře pochopit. Vzhledem k tomu, že se na Stepperu pohybujeme celým tělem, je celkový výdej energie větší než při vyjížďce na kole a zátěž na klouby je také o něco nižší.

Správná intenzita cvičení

Intenzita cvičení se měří několika způsoby. Nejsnazší cestou je sledování tepové frekvence. Průměrná klidová tepová frekvence u čtyřiceti pěti letého muže je okolo 72 tepů za minutu. Při mírné zátěži se tepová frekvence zvedne na 145 tepů za minutu a při maximální zátěži až na 175 tepů za minutu.

Během této poslední maximální fáze srdce pumpuje 4krát větší množství krve. K těmto biologickým změnám dochází z důvodu, že tělo spotřebovává hodně energie a kyslíku při náročnější práci. Svalové buňky spotřebovávají energii ve formě uložených cukrů (glykogenu, glukózy), tak i tuků.

Na Stepperu zkuste cvičit stylem rychlejších a menších kroků. Časově byste měli na přístroji strávit alespoň 20-30 minut, aby to mělo nějaký význam. Teprve okolo této doby začíná v těle více převažovat spalování tuků z tukových zásob nad spalováním cukrů.

reklama

Kaliper od Bezhladovění.cz

FotoPopis
Kaliperační kleště

Pořiďte si vlastní kaliper a zjistěte, kolik máte % podkožního tuku v pohodlí domova

Psalo nám hodně čtenářů, kde kaliper koupit. Na českém trhu není tolik možností a tak jsme se rozhodli, že vám kaliperační kleště seženeme sami. Proto jsme založili specializovaný miniobchod kaliper.cz, kde si můžete kaliper od nás koupit - ještě máme pár kusů skladem. Zařaďte se mezi naše čtenáře, kteří sledují pokroky při hubnutí správně!

Výpočet maximální tepové frekvence

Pro správnou orientaci, v jaké tepové frekvenci byste se měli při cvičení pohybovat, poslouží jednoduchý výpočet. Odečtěte svůj věk od 220. Pokud vám je například 52, vzorec bude následující.

220 – 52 = 168

Výsledné číslo představuje horní hranici, která by pro náš účel zhubnout, neměla být překročena. Čím více se při intenzivním cvičení blížíte této hranici, tím dříve budete vyčerpáni. Proto je nejlepší cvičit v 60-80% vaší maximální tepové frekvence.

Cvičení je obecně doporučováno jako nedílná součást všech hubnoucích režimů. Formuje naši postavu, pomáhá nám spálit nadměrně přijatou energii v potravě (extra zákusek po obědě) a pravidelnou fyzickou aktivitou vede ke zvýšení našeho energetického výdeje, což způsobuje to, že tělo efektivněji zpracovává přijatou energii a umí ji lépe využít.

Reference:

  • KIRSCHENBAUM, Daniel S a Daniel S KIRSCHENBAUM. The Wellspring weight loss plan: the simple, scientific. Dallas, Tex.: BenBella Books, c2011, 309 p.
  • IDEAS, Infinite. Lose weight shortcuts to quick weight loss. Oxford: Infinite Ideas, 2012.
  • WHITAKER, Julian M. The Whitaker wellness weight loss program. Nashville, Tenn.: Rutledge Hill Press, 2006, vii, 232 p.
Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Tereza Pechová

Tereza Pechová

Vždy jsem tíhla k dobrému jídlu a trávení času v přírodě při nejrůznějších sportovních aktivitách. Právě zájem o zdravý životní styl a zjištění, na kolik je naše zdraví ovlivněno tím co jíme, mě přivedlo k absolvování oboru Nutriční terapie.

Share via
Send this to a friend