BezHladovění.cz

10 základních tipů pro hubnutí

Patříte mezi ty, kteří se už nějaký ten pátek snaží shodit nadbytečná kila a stále se vám to z nějakého důvodu nedaří? Podívejte se, zda náhodou není problém v základních bodech, kterými bychom se měli při dietě řídit a na které možná mnoho z nás v obležení všemožných rad stále zapomíná.

1. Pravidelná strava

Tento bod je jeden z nejdůležitějších, proto obsazuje právě první příčku. Jíst bychom měli alespoň 4 krát denně, ideálně pětkrát. Zabráníte tak zbytečnému přejídání a nechtěným chutím na sladké.

2. Malé porce

Tento bod vychází z předchozího, jelikož pokud budeme dodržovat pravidelnost jídel, nebudeme mít potřebu sníst toho při jednom chodu tolik. Velké porce jsou častým problémem mnohých dietářů, kteří mají díky nepravidelnosti porcí příliš zhýčkaný žaludek nadměrným množstvím stravy.

3. Pestrost

Pokud budete do svého jídelníčku zařazovat stále stejné, přesto dietní potraviny, vaše tělo si na ně brzy zvykne a hubnutí se může zpomalit. Zkuste svůj jídelníček maximálně obměňovat a zařazovat do něj co nejvíce druhů zdravých potravin. Dodáte tak svému organismu všechny potřebné látky.

4. Hodně pijte

I pitný režim je při hubnutí velmi důležitý, zapomeňte však na sladké limonády a pijte pouze vodu, minerálky či neslazené čaje. Vaše tělo bude hydratované a krásně se budete přirozenou cestou čistit.

5. Omezte sacharidy

To, že bychom neměli jíst tolik cukrů zná jistě každý, proto se snažte zmenšit objem svých příloh a ovoce zařazovat do jídelníčku pouze dopoledne. Nezdravé cukrovinky jsou samozřejmě tabu.

6. Vařte!

Přestaňte se stravovat v závodních jídelnách a raději si připravte zdravý oběd sami doma a vezměte si ho do krabičky s sebou do práce. Jen tak budete opravdu vědět, co všechno vkládáte do úst.

7. Omezte sůl

V našich končinách máme kuchyňské soli v jídelníčku nadbytek, proto je dobré se ji pokusit omezovat, a to nejenom při dietě. Díky nadměrnému solení se naše tělo zavodňuje, což může způsobit i nárůst váhy a oteklost. Kromě toho, nadměrným solením si můžete přivodit i některé zdravotní problémy.

8. Hýbejte se

Ano, i pravidelný pohyb a cvičení do redukčního režimu neodmyslitelně patří, proto se několikrát týdně zajděte proběhnout, anebo se alespoň snažte chodit co nejvíce pěšky. Spálíte za den více energie a hubnutí půjde mnohem snáze!

9. Zelenina

Zeleniny bychom se měli snažit sníst co nejvíce, doporučuje se alespoň 400 gramů. Pokud máte s konzumací zeleniny problém a nedokážete si její dostatečné množství ohlídat, řiďte se pravidlem, že polovinu každého talíře by měla tvořit právě zelenina. Pokud se tímto budete řídit, pravděpodobně sníte dostatek zeleniny a tím i spoustu vlákniny, která je při hubnutí nezbytná.

10. Nestresujte se!

I toto je při dietě velmi důležité, protože na výsledcích vašeho hubnutí se podepisuje i váš psychický stav. Nebuďte proto z hubnutí nešťastní. S omezováním se to nepřehánějte a sem tam si dopřejte i nějaký ten zakázaný pamlsek. Pokuste se vyhnout výčitkám, sušenka nebo zmrzlina jednou za čas vaši dietu rozhodně nezkazí.

Jak se vám článek líbí?

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.