Denní příjem kalorií při kojení

Spočítejte si, kolik musíte přijmout denně kalorií v období, kdy kojíte. 

Do kalkulačky stačí zadat jen váš věk, váhu, výšku a vybrat fyzickou zátěž, která vás nejlépe vystihuje.

Je mi Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. let
Jsem Žena Muž
Má váha je Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. kg
Má výška je Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. cm
Cvičím
Výsledky měření
{{results[$index]|number:0}}
Denní příjem kalorií pro udržení stávající váhy {{results[0]|number:0}} cal
Pomohla Vám kalkulačka?
Podělte se o ni s přáteli.
Výsledky jsou orientační. Slouží pouze k informačním účelům. Příjem kalorií konzultujte s odborníkem, abyste neohrozili zdraví vašeho miminka.
Minimální příjem kalorií je opravdu extrémní hodnota. Pokud chcete hubnout, snažte se pohybovat v hodnotách kolem „Denního příjmu kalorií pro hubnutí“. příjem kalorií slouží jen pro představu, pod jakou hranici byste se nikdy neměli dostat.

Výsledek slouží pouze k orientačním účelům. Pro ženy, které mají podváhu nebo nenabraly v průběhu těhotenství dostatečné množství kilogramů, nejsou výsledky vůbec vypovídající.

Vždy byste měla konzultovat svůj zdravotní stav s odborníkem. Vaše tělo je jedinečné. Co vyžaduje váš organismus, se může lišit od toho, co vyžaduje organismus například vaší kamarádky. Specialista vám dá rady šité na míru vám – vašemu tělu a zdravotnímu stavu. Nehazardujte se svým zdravím a se zdravím vašeho dítěte.

Jak kalkulačka funguje?

Ženy v průběhu devíti měsíců těhotenství průměrně přiberou 12 kilogramů. Část této váhy je spotřebována na zdravý vývoj dítěte. Zbytek zásob je využit právě při kojení. Ty samy osobě zpravidla nestačí k úplnému pokrytí energetické náročnosti kojení. Proto je důležité získat dodatečnou energii ze stravy.

Kalkulačka spočítá váš denní příjem kalorií pro udržení váhy a přičte energetickou náročnost kojení. Následně je odečteno 15 procent.

Základy ve vědeckém výzkumu

Podle výzkumu1, který probíhal v letech 2005 až 2007, je v prvních 5 měsících po narození dítěte energetická náročnost kojení rovna 454 kaloriím za den.

Hubnutí během kojení

Na základě 17 vědeckých studií1 bylo zjištěno, že v prvních 6 měsících po porodu je váhový úbytek daleko vyšší u žen, které nejsou podvyživené. Pokud žena netrpí podváhou, váhový úbytek je v průměru 0,8 kilogramů za měsíc. U podvyživených žen je to jen 0,1 kg.

Vyzkoušejte i naše další kalkulačky…

Reference

1. NF Butte, JC King, Energy Requirements During Pregnancy and Lactation, Public Health Nutrition, 2007 – journals.cambridge.org.

Je jen důležité vědět, že žádný prášek nebo zázračný koktejl z Vás hubeňoura neudělá. Je to jen o vůli a chuti něco změnit. (Marek)