BezHladovění.cz

Zakysané mléčné výrobky a jejich vliv na hubnutí

Jak jste na tom s konzumací mléka? Někteří na něj nedají dopustit, jiní se proti mléku významně vzpírají.

V dnešní době koluje v populaci o mléce řada mýtů, o kterých je dobré si udělat svůj vlastní názor.

Někteří lidé tvrdí, že pít jiné mléko než mateřské je pro člověka nepřirozené, jelikož mléko je určeno především telatům.

Jiní zastávají názor, že člověk je za dlouhou dobu přítomnosti mléka v našem jídelníčku na jeho konzumaci již adaptován.

Rozhodně bychom neměli ani jeden z těchto názorů radikálně odsuzovat a raději si udělat na konzumaci mléka vlastní náhled. Jen my sami totiž dokážeme nejlépe poznat, zda nám mléko dělá dobře, nebo zda se máme jeho konzumaci raději vyhnout.

Samostatnou kapitolou jsou pak zakysané mléčné výrobky, které někdy částečně schvalují i zarytí odpůrci mléka.

Bakterie mléčného kvašení napomáhají trávení

Jsou lidé, kteří mají na bílkovinu mléka alergii, nebo jim chybí ve střevě důležitý enzym laktáza, který štěpí mléčný cukr.

Pokud máte delší dobu jisté zažívací obtíže, za celou nerovnováhou organismu může stát právě jeden z těchto aspektů.

Pokud jste se doposud mléku nevyhýbali a máte pocit, že něco není v pořádku, je dobré zajít si nejdříve na odborné vyšetření. Jestliže zjistíte, že se potýkáte s jedním z těchto problémů, je dobré zjistit, zda vám nebudou vyhovovat zakysané mléčné výrobky.

Je jich na trhu velké množství a v těchto produktech je mléčný cukr – laktóza již částečně rozštěpena díky bakteriím mléčného kvašení, což vám pomůže usnadnit trávení.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
naturhouse

Zhubněte zdravě, trvale a ohleduplně k vašemu tělu.

Bezplatná konzultace zahrnuje: měření % podkožního tuku, rizikového tuku mezi orgány, metabolického věku, atd. Výživový poradce s vámi probere vaše stravovací návyky, sestaví jídelníček a dá vám konkrétní tipy na hubnutí.

Rezervujte si konzultaci dnes 1.12.2020 a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Hubnete? Vsaďte na zakysané výrobky!

Zakysané mléčné výrobky skýtají mnoho dalších pozitiv než jen lepší snášenlivost. Pokud chcete žít zdravě, je vhodné je zařadit do každodenního jídelníčku.

Zakysané mléčné výrobky jako je kefírové mléko, acidofilní mléko, jogurtová mléka, ABT mléko, podmáslí a další jsou také skvělými pomocníky při hubnutí, kdy je můžeme využít jako skvělou alternativu svačiny, nebo třeba jako doplněk ke snídani.

Je však potřeba volit výrobky nízkotučné, nebo nanejvýše polotučné, abychom dodrželi limitovaný energetický příjem během dne.

Také bychom si měli uvědomit, že každý z výše uvedených produktů je připravován jiným způsobem – zkvašován jinou kulturou přínosných bakterií. Ne každému tak budou vyhovovat stejné produkty, je dobré si to vyzkoušet na vlastní kůži a zajisté poznáte, který ze zakysaných mléčných výrobků vám vyhovuje nejvíce.

Záleží totiž na všem původním osídlení střeva bakteriemi, na tom, zda užíváte nějaké léky, ale i na formě, jakou je probiotická kultura podávána.

Probiotika (bakterie mléčného kvašení) obsažená v zakysaných mléčných výrobcích vám dopomůžou ke zdravému osídlení vašeho střeva, napomáhají při prevenci i léčbě různých zánětlivých stavů, anebo také posilují imunitu.

Díky probiotikům obsaženým v těchto výrobcích můžeme předcházet i gynekologickým obtížím, jako jsou například kvasinkové infekce.

Hodnotný zdroj minerálů

Přítomnost bakterií mléčného kvašení také zlepšuje vstřebatelnost vápníku a napomáhá nám využít velmi důležitý vitamin K, podílející se na mnohých fyziologických pochodech.

Zakysané mléčné výrobky jsou také zdrojem celkem dobře využitelného železa, které je nezbytné pro krvetvorbu a funkci některých enzymů v našem těle.

Pro štíhlou linii

Konzumace zakysaných mléčných výrobků je tak vhodná nejenom pokud se snažíte hubnout, ale i jako prevence před všemožnými zdravotními komplikacemi.

Jestliže zařadíte zakysané mléčné výrobky v redukčním režimu, prospějete tak nejenom své linii, ale i střevní mikroflóře.

Navíc tyto produkty obsahují ve své nízkotučné a polotučné variantě nízké množství kalorií (kolem 250 kJ na 100g), proto se hodí například jako ideální svačina mezi jednotlivými hlavními jídly.

Pro zvýšení účinnosti probiotik je dobré konzumovat dostatek vlákniny, která je v podstatě zdrojem živin pro tyto bakterie mléčného kvašení. Nezapomeňte ale, že pro účinnost zakysaného preparátu je nezbytné, aby obsahoval minimálně sto milionů živých bakterií.

Čtěte informace na obalech

Pokud jste v redukčním režimu, zkuste si vybírat zakysané mléčné výrobky s nižším obsahem tuku a kontrolujte si také obsah cukru v daném produktu.

Některé ochucené kefírové nápoje ho obsahují i přes svoji nízkotučnost nadměrné množství, což by se mohlo později nevhodně podepsat na vaší postavě.

Vyhýbejte se i výrobkům, které jsou zbytečně uměle zahušťované a obsahují až příliš velký obsah cizorodých dochucovadel a takzvaných „éček“.

Při výběru zakysaných mléčných výrobků se tedy řiďte nejenom chutí, ale i rozumem.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend