BezHladovění.cz

Rýžové chlebíčky a hubnutí

Konečně jste se rozhodli k životní změně a už teď se těšíte, jak se zavedením nového stravovacího režimu zhubnete nějaké ta kila navíc? Pokud si na redukci hmotnosti troufáte úplně sami, bez rady specializovaného výživového poradce či jiného odborníka, měli byste si dát pozor, aby se z vašeho hubnutí nestal po čase začarovaný kruh.

Jednou ze skrytých hrozeb jídelníčku hubnoucích lidí jsou takzvané rýžové chlebíčky. Tyto chlebíčky mají nesporně mnoho výhod, můžeme si je totiž vzít kamkoliv s sebou, nestojí příliš peněz a hlavně se tváří velmi dietně. Na obalech těchto pufovaných chlebíčků vždy vídáme spokojené a štíhlé lidi, tak proč bychom si jejich konzumací nemohli k dokonalé postavě pomoci i my?

Nenechte se zaslepit dobrou reklamou

Opak je však pravdou. Rýžové chlebíčky se sice při hubnutí sem tam v jídelníčku objevit mohou, neměli bychom však na ně sázet pravidelně. I v tomto zdánlivě velmi zdravém a dietním produktu totiž najdeme vysoké množství kalorií, které bychom tam na první pohled určitě nehledali.

reklama

Kaliper od Bezhladovění.cz

FotoPopis
Kaliperační kleště

Pořiďte si vlastní kaliper a zjistěte, kolik máte % podkožního tuku v pohodlí domova

Psalo nám hodně čtenářů, kde kaliper koupit. Na českém trhu není tolik možností a tak jsme se rozhodli, že vám kaliperační kleště seženeme sami. Proto jsme založili specializovaný miniobchod kaliper.cz, kde si můžete kaliper od nás koupit - ještě máme pár kusů skladem. Zařaďte se mezi naše čtenáře, kteří sledují pokroky při hubnutí správně!

Rýžové chlebíčky se zpočátku zdají jako skvělá alternativa pečiva, ale u mnoha diet se přece jenom zakazují. Sáhneme tak po nich někdy mnohem častěji, než by bylo při hubnutí vhodné. Někdy se rýžové chlebíčky, ale i jejich příbuzné varianty jako pšeničné či kukuřičné chlebíčky, objevují v denním režimu až příliš často. Bagetu si k salátu nedáte, tak raději zvolíte právě tyto „polystyrenové“ chlebíčky? Ano, ale pouze v případě, že nesníte celé balení na posezení.

Pozor na množství!

Je důležité, abyste si při otevření balení chlebíčků dokázali včas říct dost, protože jen tak se můžete vyhnout zbytečnému navýšení celkového energetického příjmu. Pokud si dopřejete dva až tři chlebíčky, jistě chybu neuděláte a vašemu redukčnímu režimu to neublíží. Jestli ale patříte mezi ty, co v pohodě sní půl až celé balení na posezení, zpozorněte.

Kromě toho, že jsou rýžové chlebíčky v množství, které nás alespoň trochu zasytí vydatným zdrojem energie, neobsahují jinak téměř žádné látky, kterými bychom obohatili své zdraví. Často se také na obalech vyskytuje údaj o tom, že jsou celozrnné, což vás může zmást ohledně vlákniny.

Vláknina se v těchto chlebíčcích opravdu vyskytuje, ale věřte, že je to opravdu zanedbatelné množství a s celozrnným pečivem to nemá nic společného. Pokud tedy chcete svůj jídelníček obohatit o vlákninu, rýžovým chlebíčkům se raději vyhněte, protože byste jich museli sníst opravdu velké množství.

Skvělá svačina před sportem!

Jako občasný zdroj rychlé energie můžou rýžové chlebíčky posloužit například před cvičením, jsou totiž velmi dobře stravitelné, nebudete mít po nich pocit plného žaludku a jako lehká svačinka před tréninkem jsou tedy naprosto ideální.

Za jejich perfektní stravitelnost může technologický postup, jakým se tyto chlebíčky vyrábějí. Jde o takzvané pufování. Pufováním se rýžová či jiná zrna díky vysoké teplotě a tlaku nafouknou, což může i za jejich následnou křupavost, která nás také tolik láká.

Naučte se jídlo správně sestavit

Skvělou volbou ale mohou být chlebíčky v optimálním množství na svačinu, nikdy bychom je však neměli jíst samotné. Přidáním jakékoliv bílkovinné potraviny snížíte glykemický index pokrmu, což vám zajistí pocit nasycení na mnohem delší dobu. Jestliže se tedy chlebíčků vzdát nechcete, předpřipravte si doma již hotové „sendviče“:

  • Chlebíčky namažte tvarohovou pomazánkou s vysokým obsahem bílkovin, skvěle posouží i obyčejný nízkotučný tvaroh dochucený bylinkami.
  • Můžete přidat i kousek libové šunky a zdravá svačinka je na světě. Pokuste se však udržet si optimální množství, 30-40g rýžových chlebíčků tak na svačinu bohatě postačí.

Ochucené rýžové chlebíčky raději vynechejte

Největším zabijákem štíhlé linie jsou však rýžové chlebíčky ochucené, které mnoho lidí nesprávně pokládá za zdravou variantu dezertu. Tyto chlebíčky kromě sacharidů často obsahují i vysoké procento tuku, který ještě více vyzdvihne energetickou hodnotu těchto chlebíčků.

Dejte si pozor!

Na polomáčené, čokoládové či vanilkové rýžové chlebíčky tedy zapomeňte. Z hlediska výživových hodnot se mohou rovnat jiným nezdravým sušenkám a zákuskům.

Až budete příště kupovat rýžové chlebíčky, zaměřte se nejenom na energetickou hodnotu a cenu, ale také na výživové údaje které najdete na každém obalu. Rýžové chlebíčky by měly obsahovat co nejmenší procento tuku a soli a co největší podíl bílkovin a vlákniny. Jako zpestření jídelníčku se jistě hodí i při redukčním režimu, nenahrazujme však těmito chlebíčky hlavní jídlo.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend