BezHladovění.cz

Růžičková kapusta odvodňuje a napomáhá hubnutí!

Každý, kdo se kdy nechal zlákat zdravým stylem života, nebo se právě nachází ve fázi redukce hmotnosti zajisté ví, že alfou i omegou je pestrý a vyvážený přísun všech kvalitních živin, v čele s dostatečným množstvím konzumace ovoce a zeleniny.

Ovoce a zelenina jsou oblíbené a potřebné zejména pro svůj obsah vitamínů, minerálů a stopových prvků, stejně tak jako pro svůj vysoký obsah vlákniny, která je při hubnutí rovněž velmi důležitá.

V zimě na zeleninu nezapomínejte

V našich zeměpisných šířkách si však zejména v zimě můžeme povšimnout, že velké množství ovoce a zeleniny není příliš levné a i proto je v sychravém období natolik do jídelníčku nezařazujeme.

Navíc jsme v chladnějších podmínkách náchylní ke konzumaci teplých, hutných a tučných jídel, čemuž bychom se neměli v zimě natolik poddávat.

Vhodné je naučit se jíst sezónní produkty, které jsou vždy cenově dostupné a navíc je můžeme sehnat i v odpovídající kvalitě. Na co vsadit v zimě?

Ideální zimní zelenina

Vyzkoušejte růžičkovou kapustu. Tato kapusta je ze všech druhů bezpochyby nejoblíbenější a navíc si ji můžete připravit i v teplé podobě. Jestliže vlastníte zahrádku, rozhodně si růžičkovou kapustu vypěstujte sami.

Tento druh zeleniny je na pěstování velmi nenáročný a navíc je odolný i vůči menším mrazíkům.

Přes zimu si růžičková kapusta zachová svoji specifickou chuť a vůni a vy se tak můžete těšit jejím pozitivním účinkům na lidský organismus i v chladnějším ročním období.

Proč kapustu zařadit do jídelníčku?

Růžičková kapusta je bohatá na mnoho nutričně významných látek. Obsahuje významný antioxidant – vitamín E, také vitamíny skupiny B jako je thiamin (B1), který je důležitý pro správný metabolismus, normální činnost svalů, srdce a nervového systému.

Dále je to kyselina listová (B9), která se velmi hodí pro těhotné ženy, jelikož má vliv na správný vývoj plodu a buněčné dělení.

Kyselina listová dokáže dokonce snižovat riziko některých kardiovaskulárních onemocnění a rakoviny, do jídelníčku bychom ji tak měli pravidelně zařazovat nejenom v těhotenství.

Rozhodně stojí za řeč i vysoký obsah vitamínu C, který naše tělo ocení zejména v zimním období. Vitamín C, nebo-li kyselina askorbová, napomáhá posilovat imunitu a řadí se mezi důležité antioxidanty.

Minerální koktejl

Mezi minerálními látkami bychom mohli jmenovat mangan, vápník, železo, draslík, fosfor a síru, jejíž obsah je opravdu vysoký.

Při nevhodné úpravě či přílišném rozvaření může kapusta vykazovat nelibý sirnatý zápach a uvolňovat nepříliš prospívající látky. Dávejte tedy pozor a při vaření či pečení růžičkové kapusty ji raději pečlivě kontrolujte.

Tento druh kapusty se kromě významných nutričních hodnot může pyšnit i sladkou až lehce nahořklou chutí, kterou správnou úpravou ještě víc zvýrazníte. Kapusta je také velmi masitá a v zimě vás skvěle zasytí.

Redukce hmotnosti s kapustou

Kapusta nejenom že posílí vaše zdraví a imunitu, ale pomůže vám i se shazováním nadbytečných kilogramů. Jako téměř každá zelenina obsahuje vysoké množství vlákniny a nízké množství kalorií.

Kapusta má také příznivý vliv na zažívací ústrojí, napomáhá odstraňovat zácpu, čistí střeva a podporuje odvodňování, díky čemuž se budete cítit štíhlejší.

Kapustu si zamilujete

Nebojte se experimentovat a zařaďte tuto velmi zdravou potravinu i do svého jídelního plánu. Pokud vám nezachutná napoprvé, dejte jí šanci i podruhé, třeba jiným způsobem úpravy.

Věřte, že za její magické vlastnosti to určitě stojí, její specifickou chuť si postupně oblíbíte. Při jejím výběru dávejte pozor na kvalitu lístků, povadlým kusům se obloukem vyhněte.

Také je důležité, aby hlavičky kapustiček byly co nejvíce uzavřené, sytě zelené barvy a bez žlutavých skvrn (i fialová a červená odrůda chutnají skvěle).

Mnozí lidé také tvrdí, že pokud vsadíte na menší plody, chuťově si zeleninu daleko více užijete. Při úpravě dávejte pozor na příliš vysokou teplotu či dobu varu, pokud byste to s tepelnou úpravou přehnali, přijdete o všechny hodnotné nutriční látky.

Růžičkové kapusty se už nemusíte obávat, její chuť si oblíbíte v mnoha receptech.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

reklama
reklama
reklama