BezHladovění.cz

Vědci překvapují: Co se děje s tukem, když hubneme?

Přemýšleli jste někdy o tom, kam mizí při hubnutí nenáviděný tuk? Kolem této otázky panuje řada mýtů. Odborníci ale konečně všechny vyvrátili. Jejich zjištění vás možná překvapí.

3 nejčastější mýty o tom, kam mizí tuk při hubnutí

Vyplavuje se spolu s potem

Ano, ale jen okrajově. Tělo pocením vyrovnává teplotní rozdíly. Zbavuje se při tom hlavně vody, některých iontů a odpadních látek, které jsou ve vodě rozpustné. Jde především o chlorid sodný (proto je pot slaný a tvoří „mapy“ na oblečení), hořčík, draslík nebo vápník.

Tip: Doplňte po/při sportu zmiňované ionty. Předejdete tím svalovým křečím.

Přeměňuje se na svaly

Bohužel, tak jednoduché hubnutí není. Svalovou hmotu tvoří převážně bílkoviny. Ty patří z chemického hlediska do úplně jiné skupiny látek než tuky.

Pokud jste variantu přeměny tuků na bílkoviny někdy připustili, váš profesor chemie by z toho radost neměl.

Ze stejného důvodu výživoví specialisté nedoporučují zároveň redukovat tukové buňky a nabírat svaly – obojí totiž vyžaduje specifickou úpravu jídelníčku.

svaly z tuku

Naše tipy:

  • Nejprve se zbavte přebytečné tukové hmoty.
  • Až pak se zaměřte na nabírání a formování svalů.
  • Nezapomeňte, že nestačí jen zvýšit příjem bílkovin, ale i potřebných vitamínů, tuků, ovoce a zeleniny.

Spaluje se

Tuk nemůže ani při sebevětší fyzické aktivitě „jen tak zmizet“. Je to stejné jako při tepelné úpravě v kuchyni. Ani tam se při vysoké teplotě olej ani sádlo nevstřebá.

Jak je to s tukem doopravdy?

„Tuk se při hubnutí vylučuje do vzduchu! Vydýcháme ho v podobě oxidu uhličitého,“ zjistil fyzik Ruben Meerman, který si tuto otázku položil poté, co sám prošel redukční dietou. Až 84 % tuku tak odchází přímo z plic. Zbylých 16 % vyloučíme spolu s potem, slzami a dalšími tělesnými tekutinami.

Jde zhubnout pouhým dýcháním?

To zase ne. Žádná technika dechu nevede bez dalšího k úbytkům váhy. K vylučování tuku v podobě oxidu uhličitého je třeba přidat i pohyb. Správné dýchání má ale řadu výhod – brání únavě svalů při běhu a pomáhá snazšímu a efektivnějšímu provádění posilovacích cviků.

zhubnout během

3 jisté kroky, jak nastartovat spalování tuků

Ke snížení podílu tukové hmoty vede podle odborníků tato prověřená trojkombinace:

  • Přiměřená fyzická aktivita
  • Žádné přejídání
  • Výživná strava se snížením příjmu nezdravých tuků

Pokud je vaším cílem zbavit se tukových polštářků, držíme palce, ať je „vydýcháte“ co nejdříve!

Zdroj informací: Lifehack.org

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Jsem vystudovaná právnička, ale nyní se naplno věnuji psaní. Mám ráda českou, italskou, indickou a mexickou kuchyni. Miluji ochutnávání nových druhů exotického ovoce a (nealko!) nápojů. Od vyváženého jídelníčku z poctivých surovin se podle mě odvíjí i naše celková pohoda.