BezHladovění.cz

Hubnutí s projímadlem? Rozhodně ne!

Projímadlo je jistě nesmírně užitečný vynález, ale v žádném případě není určený na hubnutí, jeho místo je zcela jinde. Hlavním problémem je, že hubnutí s projímadlem není jen neúčinné, je dokonce nesmírně rizikové.

Je zarážející, jak mnoho lidí se snaží hubnutí pomocí projímadla praktikovat, v Anglii je to podle statistik až každá 5 žena. Tento problém je přitom bez nadsázky na úrovní poruch potravy, jako je mentální anorexie či bulimie.

Ženy, které tuto „metodu“ praktikují, se domnívají, že když sní kalorické jídlo a poté užijí projímadlo, které vyvolá průjem, zabrání tím ukládání kalorií do tuků. Průjem však rozhodně není hubnoucí prostředek, ale příznak onemocnění. Průjem trvající delší dobu může mít i velmi vážný dopad na zdraví.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  snadné recepty z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně
 

Proč ne projímadlo?

Projímadla se používají při zácpě a zhubnout vám rozhodně nepomohou. Spalování nebo odstraňování tělesného tuku nemá nic společného s vyprazdňováním natrávené potravy. Jaká jsou tedy největší rizika užívání projímadel?

  • Může dojít k dehydrataci
  • Tělo velmi výrazně ztrácí životně důležité vitamíny a minerální látky
  • Dochází k deficitu draslíku
  • Časté, pravidelné užívání projímadel může vyvolat závislost
  • Při delším používání dochází ke krutým bolestem
  • Riziko poškození střev a ledvin
  • V krajním případě může dojít dokonce i k zástavě srdce

Ženy posedlé svou postavou začínají třeba s jedinou dávkou projímadla denně, kterou však stále zvyšují, neboť se vůči účinkům stávají rezistentní. V extrémním případě se může tato posedlost vyhrotit až například k desítce dávek denně. Zde už jde o bezprostřední ohrožení života.

Nebezpečné jsou také agresivní diety, podivné půsty a rádoby očistné kúry, které nabádají k drastickému omezení energetického příjmu, zakládají jídelníček na jediné potravině, jídle, nápoji či skupině potravin a podobně.

Zdravé hubnutí vypadá zcela jinak. Ideální je se v takovém případě obrátit na lékaře nebo profesionálního výživového poradce. Ti jsou schopni poradit nebo i sestavit skutečný očistný nebo hubnoucí jídelníček, který vás dovede ke zdraví a štíhlejší postavě, a nikoli k devastaci vlastního organismu.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Share via
Send this to a friend