BezHladovění.cz

Co dělat, když máte podle BMI nadváhu?

Pohybuje-li se vaše BMI v rozmezí 25 až 29,9, spadáte do kategorie nadváhy.

Co s tím? Začněte postupnými kroky

Není nutné hned začít držet redukční diety. Spíše kriticky zhodnoťte svůj dosavadní životní styl a začněte s pozitivními změnami.

Je snazší řešit pár kilo navíc, než obezitu a všechny s ní spojené komplikace, které by vás mohly ohrozit v budoucnu.

Zásady zdravého hubnutí: Pitný režim

Dostatečný pitný režim je nedílnou součástí zdravého životního stylu.

Kolik tekutin denně vypít?

Celkové doporučené množství tekutin se pohybuje v rozmezí 2 až 3 litry denně, zhruba 35 ml na kg tělesné hmotnosti.

Kolik toho máme skutečně vypít, závisí i na našem jídelníčku. Do celkového příjmu tekutin se totiž započítává i voda obsažená v jídle.

Pokud vaše strava obsahuje potraviny a pokrmy s vyšším množstvím vody, jako je zelenina, ovoce, jogurty, kefírová mléka nebo polévky, o to méně vody potřebujete vypít. Stačí zhruba 1,5 až 2 litry za den.

Pijete dost? Napoví barva moči

Orientačně můžete dostatečný pitný režim zkontrolovat i podle barvy moči. Moč by měla být světle žlutá. Tmavá barva moči a její malé množství naznačuje nedostatečný příjem tekutin. 

Kdy pít a v jakém množství?

Příjem tekutin by měl být rovnoměrný během celého dne. Není nutné popíjet každých deset minut, ale není dobré ani čekat až na pocit žízně, který už naznačuje mírnou dehydrataci.

Regulujte spotřebu tekutin podle aktuální zátěže a potřeby. Více pijte při fyzické aktivitě, při vyšších teplotách nebo horečce.

Co pít?

Základem pitného režimu by měla být voda, neslazené čaje, případně slabě a středně mineralizované nesycené přírodní minerální vody (Dobrá voda, Korunní nebo třeba Magnesia).

Vyhýbejte se nápojům s vysokým obsahem cukru, jako jsou nejrůznější slazené limonády. Nepřehánějte to ani s ovocnými džusy, raději si dejte čerstvé ovoce.

Přečíst si předchozí díl: Pohyb

Share via