BezHladovění.cz

Přestaňte dietovat, začněte žít!

Ještě před dvaceti lety neexistovala ani polovina diet co je známa dnes a přitom počet lidí s nadváhou a obezitou byl radikálně nižší. Jídlo je populární téma, televizní pořady o vaření běží každý den i několikrát. Svět objevuje stále nové superpotraviny. Není divu, že při snaze vyzkoušet všechny ty novinky, nás jídlo nakonec pohltí a my musíme začít řešit důsledky. Diety se zdají být nejlehčí cestou, ale často to jsou právě ony, které nás nechávají v nekonečném koloběhu „dietování“.  Představte si ale svět bez diet.

Menší porce, zato jídlo po celý den

V tom je kouzlo „nedietování“! Netrapte se hlady, je daleko efektivnější řídit se nepsaným pravidlem všeho s mírou. Jezte zdravě, menší porce několikrát denně a na hlad ani nepomyslíte.

Hlavní jídla (snídaně, oběd, večeře) doplňte o přesnídávku mezi snídaní a obědem a o svačinu mezi obědem a večeří. Ovoce a více sacharidové pokrmy volte v první polovině dne, kdy je bez problému spálíte.

Jde to i bez diet!

Není výjimkou, že mnoho diet zaručujících hubnutí nezajišťuje zdaleka všechny potřebné živiny. Jejich výsledek nebývá na dlouho. Vzestupy a pády v případě dietování prožívá naše tělo. S opětovnými dietními pokusy již organismus vycítí, že se zase něco blíží a nereaguje na dietu tak „úspěšně“ jako poprvé.

Racionální strava poskytuje živiny v adekvátním poměru. Tělo nestrádá a prosperuje. Slouží k udržení optimální hmotnosti, naučí nás jak si vařit a jíst zdravě, a hlavně nás vede ke zdravému životnímu stylu obecně.

Vnímejte signály svého těla

Zkoušeli jste někdy vnímat vlastní tělo? Určitě ano. Pak víte, že si samo dokáže poručit, co by chtělo, nebo radí čemu se vyvarovat. Schopností naslouchat svému tělu, můžeme předejít řadě obtíží.

Diety sice přesně říkají co jíst, ale ne každému „sednou“! Jezte zdravě a tělo se odvděčí. Třeba zjistíte, že Vám těžké smetanové omáčky neprospívají a pro příště si raději dáte něco lehčeji stravitelného.

Pestrá a zdravá strava nade všechny diety

Chceme být štíhlé a zdravě vypadající natrvalo. Diety nám to slibují. Často jsou napsány líbivě a vypadají jako zázračný elixír na hubnutí. Jenomže, populární diety jsou myšleny krátkodobě, obvykle slouží jen k rychlé redukci váhy a neobsahují všechny nezbytné živiny. Zbytečně netravte čas u počítače hledáním zázraku a přejděte na stravu bez přepálených tuků a smažených jídel. Pestrá strava na talíři potěší pohledem i v žaludku!  

Radujte se ze života aneb zdravé hubnutí

Nefixujte se tolik na výsledek. Radujte se ze života a kilogramy půjdou snáze dolu. Zkuste hlavu zaměstnat jinými aktivitami. Jděte s přáteli na pouť nebo na kolo. Bez stresu tělo lépe funguje a hlavně se lépe budete cítit i Vy.

Sportem k vysněné postavě

Pěkná postava není jen tak zadarmo. Udělejte si z běhání v parku koníček. Léto sice končí, ale stále je ideální počasí na vyjížďku na kole či kolečkových bruslích. S nástupem dalšího ročního období se nám otevírají zase jiné možnosti. Dejte sportu šanci a nabijte své tělo energií.

Zdravý jídelníček, nic nereálného

Není zas tak těžké představit si zdravý jídelníček a věřte mi, je ještě jednodušší si ho oblíbit. Spousta zeleniny, ovoce, kvalitních celozrnných výrobků, luštěniny, ryby a libové maso. Stačí pár dní a už si budete dělat svačinu do práce úplně automaticky.

Vzorový jídelníček

Snídaně: Tvarohová pomazánka s avokádem + knackebrot + paprika.

Přesnídávka: Ovocný mix – pomeranč a jablko.

Oběd: Krůtí plátek s hrubozrnnou hořčicí. Rýže Basmati. Zeleninová obloha.

Svačina: Bílý jogurt s kukuřičnými lupínky.

Večeře: Zapečená cuketa s bulgurem a balkánským sýrem. Okurkový salát s rukolou a sušenými rajčaty.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Share via
Send this to a friend