BezHladovění.cz

Nejlepší tipy pro udržení hmotnosti po zhubnutí

jak si udržet zdravou váhu

Konečně jste po týdnech či dokonce měsících snažení dosáhli svého cíle – zhubli jste. Jenomže co teď?  Co dělat, abyste se zase rychle nevrátili na začátek? Odpověď se přímo nabízí, denně dělat jen zdravé volby.

Když dosáhnete své vysněné váhy, neměli byste usnout na vavřínech. Ten pravý boj totiž teprve začíná. Když se po dietě vrátíte zpět do svých kolejí, riskujete nepříjemný jojo efekt. Měli byste proto o svém hubnutí přemýšlet spíše jako o změně životního stylu než jako o dietě.

Nastavte si standard údržby hmotnosti

Jakmile dosáhnete svého cíle, čeká vás ještě mnoho práce. Pouze asi 1 z 6 lidí si udrží novou váhu déle než rok, což nám napovídá, že udržení hmotnosti je pro mnoho lidí obrovskou výzvou.

Pokud nechcete ztracená kila zase nabrat, nemůžete prostě přestat s tím, co jste dělali. V podstatě to znamená, že to, co děláte, abyste zhubli, musíte dělat i pro to, abyste si váhu udrželi. Zde je tedy několik tipů, jak svou váhu úspěšně udržet na uzdě.

Pamatujte si, co vás dostalo do potíží

Bylo to příliš rychlé občerstvení? Zajídání stresu? Příliš mnoho sladkostí? Znáte se dostatečně dobře, abyste poznali, když začnete sklouzávat zpět ke svým starým zvykům, tak se chyťte, než se skluz stane pádem.

Pokračujte v zaběhnuté rutině

Vedení záznamu o jídle a cvičení a sledování váhy jsou skvělými nástroji, nejen když jste ve fázi hubnutí. Self-monitoring je klíčem i k udržování hmotnosti. Pravděpodobně budete mnohem úspěšnější, pokud budete pokračovat ve sledování.

Zůstaňte aktivní

Jakmile zhubnete, vaše tělo spálí méně kalorií, než když jste byli těžší. Cvičení tedy hraje klíčovou roli při spalování kalorií a udržení váhy.

Uvědomte si, jaká je vaše skutečná, nejlepší a přirozená váha. Ve vaší snaze zhubnout můžete skončit s hmotností, která je ve skutečnosti pod přirozenou, zdravou hmotností vašeho těla – a může být obtížné ji udržet. To ale neznamená, že byste měli zase přibrat. Někdy ale může být snazší udržovat váhu, která je o něco vyšší, než jste zamýšleli. 

Někdy je lepší nechat tělo, aby si našlo svou vlastní zdravou a přirozenou váhu.

Pokud žijete zdravým a aktivním stylem, je to lepší, než kdybyste byli posedlí každým kouskem jídla, který sníte.

Odměňte se

Když jste hubli, pravděpodobně jste našli způsob, jak se pochválit, abyste se dokázali držet svého plánu. Nezapomeňte se však každý den odměňovat za pokračování ve svých nových návycích.

Připomeňte si, čeho jste dosáhli

Ideální je k tomu uchovávání fotografií na očích. Starých, které vám připomínají, kde jste byli, a nových, které vám připomínají, jak daleko jste se dostali. Připomeňte si všechny pozitivní kroky, které jste podnikli ke zlepšení svého zdraví – a to, jak jste silní, když se vám nyní podařilo převzít kontrolu nad váhou a úspěšně ji zvládnout.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Share via
Send this to a friend