BezHladovění.cz

Nastartujte hubnutí tou správnou zeleninou

Přidat do svého jídelníčku více zeleniny je nejen velmi zdravé, ale pomáhá i při dietě.

reklama

Obsahuje málo kalorií, zato spoustu vitamínů a minerálů a zasytí vás díky vláknině.

Zelenina je výborná svačina, kterou si můžete dopřát kdykoli během dne. Vyzkoušejte např. tyto druhy:

Okurky

Jsou jedním z nejlepších druhů zeleniny pro ztrátu přebytečných kil – mají extrémně nízké množství kalorií a obsahují hodně vody.

Většinou se přidávají do salátů, ale možná nevíte, že výborné jsou také grilované.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
naturhouse

Zhubněte zdravě, trvale a ohleduplně k vašemu tělu.

Bezplatná konzultace zahrnuje: měření % podkožního tuku, rizikového tuku mezi orgány, metabolického věku, atd. Výživový poradce s vámi probere vaše stravovací návyky, sestaví jídelníček a dá vám konkrétní tipy na hubnutí.

Rezervujte si konzultaci dnes 4.3.2021 a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Brokolice

Neobsahuje žádný tuk, avšak mnoho sacharidů – jedná se ovšem o dobré, komplexní cukry (polysacharidy), které se v organismu uvolňují pomaleji.

Hladina cukru v krvi nestoupá tak rychle a náhle jako při konzumaci jednoduchých.

Fazole

Plody fazolí řadíme mezi luštěninu, ale lusky patří mezi zeleninu, takže je do tohoto seznamu rovněž zařazujeme.

Jedná se o velmi důležitou a zdravou potravinu nabitou vlákninou, bílkovinami (skvělý zdroj pro vegetariány a všechny, kteří chtějí omezit maso), provitamínem A nebo B-komplexem.

Podobně je na tom rovněž cizrna.

Špenát

Další výborná zelenina pro hubnutí. Sice se před pár lety zjistilo, že kvůli chybě v desetinné čárce není tak bohatý na železo, jak se dřív myslelo, ale pořád jej obsahuje dostatek.

Mimo železa je zdrojem také dalších potřebných živin. Pokud vám nechutná vařený, použijte jeho čerstvé listy do salátu.

Mrkev

Už odmalička nám maminky říkaly, že mrkev podporuje dobrý zrak, ale stejně tak podporuje dietu. A syrovou ji můžete chroupat místo nezdravých chipsů.

Celer

Podobně jako okurky je plný vody a zároveň nemá skoro žádné kalorie, tedy další užitečný pomocník v boji proti přibírání. Najdete v něm i vlákninu a bílkoviny.

V kuchyni má navíc spoustu zajímavých využití: od polévky, přes pomazánky, po dokonce třeba hranolky či řízky (karbanátky)!

Podobně všestranně využitelný a hubnutí stejně prospěšný je květák.

Paprika

Selháváte při držení diety, protože máte chuť na sladké? Dejte si sladkou červenou, žlutou nebo oranžovou kápii a kromě utišení chuti dostanete také spoustu vitamínu C.

Cibule

Když chcete hubnout, neznamená to jíst nudně. Naopak, je potřeba si jídlo dobře ochutit, abyste dietu za chvíli nevzdali – a cibule je jako dochucovadlo naprosto ideální.

Listová zelenina

Veškerá tato zelenina (řadí se sem rovněž už zmiňovaný špenát) je pro ztrátu hmotnosti perfektní – má málo kalorií, ale mnoho vitamínů a minerálů. Vyzkoušejte např. kapustu, řeřichu, salát, mangold či brukev.

Tykev obecná (tykev turek, dýně obecná)

Patří k nejchutnější zelenině v tomto seznamu a je nabitá vitamíny C, B6 a vlákninou, zato však s nízkým obsahem tuku.

Jestliže s ní nemáte v kuchyni ještě zkušenosti, určitě to napravte – lze ji dusit, smažit, plnit, zavařit, udělat z ní slané i sladké pokrmy (marmeládu, koláč, polévku, omáčku apod.).

Artyčoky

Jako zelenina se používají vařená květní lůžka s hořkosladkou chutí.

Artyčok je také známý pro své léčivé vlastnosti – pomáhá lidem s cukrovkou a s problémy se žlučníkem a játry (detoxikuje je), zlepšuje látkovou výměnu, snižuje hladinu cukru v krvi, zabraňuje ukládání cholesterolu v cévách a působí proti alergiím.

Lilek (baklažán)

Stejně jako artyčoky patří mezi potraviny s nízkou kalorickou denzitou (hustotou), tzn. takové, kterých můžete sníst větší množství, přitom se však nezvyšuje množství přijatých kalorií, ale současně se cítíte se sytí.

Má rovněž podobné zdravotní účinky. Dá se péct, smažit, použít do salátu, připravit jako hlavní chod i jako příloha.

reklama
Popis

Udělejte první krok pro úspěšné hubnutí ještě dnes

Rezervujte si nezávaznou konzultaci s výživovým poradcem, na které získáte:

  • Diagnostiku těla na přístroji typu InBody / Tanita
  • Posouzení jídelníčku a tipy, jak ho upravit, aby šla vaše váha dolů
  • Doporučení, co dělat pro lepší zdravotní stav i kondici
  • Motivaci a návrh postupu pro úspěšné a trvalé hubnutí
Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Nenechte si ujít

reklama

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům