BezHladovění.cz

Nastartujte hubnutí tou správnou zeleninou

Přidat do svého jídelníčku více zeleniny je nejen velmi zdravé, ale pomáhá i při dietě.

Obsahuje málo kalorií, zato spoustu vitamínů a minerálů a zasytí vás díky vláknině.

Zelenina je výborná svačina, kterou si můžete dopřát kdykoli během dne. Vyzkoušejte např. tyto druhy:

Okurky

Jsou jedním z nejlepších druhů zeleniny pro ztrátu přebytečných kil – mají extrémně nízké množství kalorií a obsahují hodně vody.

Většinou se přidávají do salátů, ale možná nevíte, že výborné jsou také grilované.

Brokolice

Neobsahuje žádný tuk, avšak mnoho sacharidů – jedná se ovšem o dobré, komplexní cukry (polysacharidy), které se v organismu uvolňují pomaleji.

Hladina cukru v krvi nestoupá tak rychle a náhle jako při konzumaci jednoduchých.

Fazole

Plody fazolí řadíme mezi luštěninu, ale lusky patří mezi zeleninu, takže je do tohoto seznamu rovněž zařazujeme.

Jedná se o velmi důležitou a zdravou potravinu nabitou vlákninou, bílkovinami (skvělý zdroj pro vegetariány a všechny, kteří chtějí omezit maso), provitamínem A nebo B-komplexem.

Podobně je na tom rovněž cizrna.

Špenát

Další výborná zelenina pro hubnutí. Sice se před pár lety zjistilo, že kvůli chybě v desetinné čárce není tak bohatý na železo, jak se dřív myslelo, ale pořád jej obsahuje dostatek.

Mimo železa je zdrojem také dalších potřebných živin. Pokud vám nechutná vařený, použijte jeho čerstvé listy do salátu.

Mrkev

Už odmalička nám maminky říkaly, že mrkev podporuje dobrý zrak, ale stejně tak podporuje dietu. A syrovou ji můžete chroupat místo nezdravých chipsů.

Celer

Podobně jako okurky je plný vody a zároveň nemá skoro žádné kalorie, tedy další užitečný pomocník v boji proti přibírání. Najdete v něm i vlákninu a bílkoviny.

V kuchyni má navíc spoustu zajímavých využití: od polévky, přes pomazánky, po dokonce třeba hranolky či řízky (karbanátky)!

Podobně všestranně využitelný a hubnutí stejně prospěšný je květák.

Paprika

Selháváte při držení diety, protože máte chuť na sladké? Dejte si sladkou červenou, žlutou nebo oranžovou kápii a kromě utišení chuti dostanete také spoustu vitamínu C.

Cibule

Když chcete hubnout, neznamená to jíst nudně. Naopak, je potřeba si jídlo dobře ochutit, abyste dietu za chvíli nevzdali – a cibule je jako dochucovadlo naprosto ideální.

Listová zelenina

Veškerá tato zelenina (řadí se sem rovněž už zmiňovaný špenát) je pro ztrátu hmotnosti perfektní – má málo kalorií, ale mnoho vitamínů a minerálů. Vyzkoušejte např. kapustu, řeřichu, salát, mangold či brukev.

Tykev obecná (tykev turek, dýně obecná)

Patří k nejchutnější zelenině v tomto seznamu a je nabitá vitamíny C, B6 a vlákninou, zato však s nízkým obsahem tuku.

Jestliže s ní nemáte v kuchyni ještě zkušenosti, určitě to napravte – lze ji dusit, smažit, plnit, zavařit, udělat z ní slané i sladké pokrmy (marmeládu, koláč, polévku, omáčku apod.).

Artyčoky

Jako zelenina se používají vařená květní lůžka s hořkosladkou chutí.

Artyčok je také známý pro své léčivé vlastnosti – pomáhá lidem s cukrovkou a s problémy se žlučníkem a játry (detoxikuje je), zlepšuje látkovou výměnu, snižuje hladinu cukru v krvi, zabraňuje ukládání cholesterolu v cévách a působí proti alergiím.

Lilek (baklažán)

Stejně jako artyčoky patří mezi potraviny s nízkou kalorickou denzitou (hustotou), tzn. takové, kterých můžete sníst větší množství, přitom se však nezvyšuje množství přijatých kalorií, ale současně se cítíte se sytí.

Má rovněž podobné zdravotní účinky. Dá se péct, smažit, použít do salátu, připravit jako hlavní chod i jako příloha.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

reklama
reklama
reklama