BezHladovění.cz

Krásné tělo do plavek

Léto se neodmyslitelně blíží, a s tím souvisí i postupné odhazování svršků a odhalování těla, které po zimě dostalo znamenitě zabrat.

V pochmurných zimních měsících totiž máme přirozeně chuť na tučnější pokrmy, abychom svůj organismus uchránili před zimou, a zároveň s přibývající tmou klesá chuť sportovat, či vykonávat jakoukoli pohybovou aktivitu.

Na jaře nastává tedy konečně ideální doba, kdy dostat své tělo zpátky do formy.

Klíčem k úspěchu je jídelníček

Prvním krokem k získání vysněné postavy je samozřejmě strava. Rozhodně se nepouštějte po hlavě do nesmyslných diet, které nejenom, že nezabírají, ale můžou vašemu organismu také pěkně uškodit.

Nevystavujte své tělo šoku, ale soustřeďte se na postupné zařazování prospěšnějších potravin a celkové odlehčení Vašeho jídelníčku.

Tělo po zimě nutričně strádá, je potřeba ho doslova nakopnout, a to dostatečným množstvím vitamínů, minerálů a antioxidantů. Jaro přímo vybízí k zařazení čerstvých potravin, proto nakupujte ovoce a zeleninu ve velkém.

Pokud jste se i přes zimu stravovali rozumně a s mírou, můžete zkusit několikadenní detoxikační kúru, kdy vyřadíte i veškeré živočišné tuky a lepek. Takové dny pak prokládejte zejména čerstvými zeleninovými a ovocnými šťávami, k jídlu si dopřejte ořechy, luštěniny a bezlepkové sacharidy.

Pestrá strava

Pokud zvolíte cestu odlehčení jídelníčku, nezapomínejte na základní pravidla zdravé stravy. Pravidelně a hodnotně snídejte, předejdete tak nezvyklým chutím po zbytek dne.

Dostatečně své tělo hydratujte a pozor, v horkých letních dnech to platí dvojnásob! Pijte 2-3 litry čisté vody denně a dbejte na dostatečný příjem vitamínů, minerálů a stopových prvků. Ty najdete v ovoci, zelenině a čerstvých potravinách.

Dále omezte nasycené tuky a více zapojte do hry tuky nenasycené – takové vám pomohou snižovat špatný cholesterol a naopak zvyšovat ten prospěšný. Výborným zdrojem jsou například tučné ryby, nebo lněné semínko.

Omezte také příjem soli, naše země se ve spotřebě řadí na prvních příčky a to je přinejmenším alarmující. Nakonec vyměňte bílé pečivo a mouku za celozrnnou variantu, dostanete tak do těla minerály a vlákninu, která tělo krásně vyčistí.

Pro představu tedy začněte den ovesnou kaší s ovocem, medem a oříšky, ke svačině si dopřejte jablko, nebo jiné ovoce. K obědu pak zařaďte lososa s bramborami nebo jinou tučnou rybu a nezapomínejte, že třetinu talíře má vždy tvořit zelenina. Dopřát si můžete i zeleninovou polévku. K odpolední svačině si dejte 2 celozrnné suchary s plátkem kvalitní šunky nebo kefírové mléko a na večeři zařaďte salát s quinou a fazolemi.

Pokud jste masožravci, můžete přidat i plátek libového kuřecího, nebo krůtího masa. Vegetariánům naopak postačí luštěniny, které mohou doplnit kouskem marinovaného tofu. Tak s chutí do toho!

Hýbejte se!

Jestliže se Vám již podařilo odlehčit svému organismu střídmější stravou, půl úspěchu máte v kapse. Chcete-li se cítit opravdu fit, neměli byste zapomínat na vhodnou pohybovou aktivitu.

Využijte slunečného počasí a postupně se prodlužujících dní ke svému užitku a vyrazte do přírody! Pokud nehodláte rapidně redukovat váhu, bohatě postačí, když začnete více chodit pěšky a sem tam si zacvičíte zpevňující cviky.

Nechcete-li utrácet za posilovny, využijte vlastní tělo a každý den si na sebe udělejte chvilku času. Jděte se na chvíli se psem proběhnout do lesa, skákejte přes švihadlo, nebo si zaposilujte.

Pro posílení hýžďových svalů je velmi účinné zakopávání, nebo obyčejné dřepy. Na zpevnění břicha si udělejte pár sklapovaček a místo činek využijte na posilování obyčejné lahve s vodou.

Nemusíte se trápit hodiny v posilovně, cviky dělejte pravidelně a výsledky se dostaví.

Krásně čokoládová pokožka

V létě se odhalujeme více než kdy jindy, proto bychom neměli zapomínat ani na pokožku. Zejména, pokud plánujeme dovolenou u moře nebo víme, že se v následujících dnech budeme slunit více nežli obvykle, měli bychom svoji pleť na zátěž v podobě slunečných paprsků připravit a to s dostatečným předstihem.

Alespoň měsíc před sluneční sprchou zvyšte přísun betakarotenu. Najdete ho v mrkvi, špenátu, ale i v hrášku. Pokud tyto potraviny nemáte zrovna v oblibě, můžete zvolit cestu potravinových doplňků a betakaroten si pořídit v lékárně ve formě tabletek.

Betakaroten je významný antioxidant – má schopnost ničit volné radikály, předejdete tak rapidním spáleninám a vzniku rakoviny kůže. Navíc, pleť bude krásně snědá a opálení vydrží daleko déle.

Před dovolenou si udělejte ještě peelingovou kúru, tak bude Vaše pokožka doslova neodolatelná.

Dodržujte všechny tyto rady alespoň měsíc před začátkem letní sezóny, výsledky se zaručeně dostaví –  budete fit a přitažlivá více než kdy před tím!

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend