reklama
prodietix-5299209258-2017-03-16-970x210-uprava.jpg
BezHladovění.cz

Kalanetika – cvičení, které vám pomůže vytvarovat tělo

Hledáte již delší dobu cvičení, které vám sedne a ke kterému se budete rádi vracet?

Nejste typ, který by s potěšením trávil hodiny v posilovně a na nějaké venkovní běhání či kolektivní sporty vás také moc neužije?

Právě pro vás může být kalanetika tím pravým. Toto velmi účinné cvičení je známé již řadu let, přesto se do podvědomí lidí příliš nedostalo.

Jeho zakladatelkou je známá baletka Callan Pinckneyová, která se narodila hned s několika vadami pohybového aparátu od postižených kyčlí počínaje a vybočenou páteří konče.

Tato dáma se s neustálými pohybovými problémy smířit nechtěla a tak vymyslela systém cviků, které jí od bolesti ulevovaly a zároveň jí pomáhaly obnovit ztracenou hybnost.

Dejte kalanetice šanci a nebudete litovat

Kalanetiku dnes zastiňují jiné aktivity jako je známější jóga nebo pilates, přesto bychom tomuto cvičení měli dát alespoň šanci.

Pokud se snažíte zhubnout, tak samotná kalanetika vám se shazováním kilogramů nepomůže.

Jejím úkolem je zformovat postavu a posílit celkovou rovnováhu vašeho těla.

Kalanetika je ve většině případů hodinové cvičení, při kterém provádíme velmi jednoduché cviky, které jsou vhodné naprosto pro každého.

Cvičení mohou provozovat muži i ženy jakéhokoliv věku a dokonce se po poradě s lékařem doporučuje i těhotným ženám, jelikož cvičení napomáhá posilovat svaly pánevního dna a tím usnadnit i nadcházející porod či poporodní rekonvalescenci.

Kalanetika také není náročná na fyzičku, proto s ní nebudete mít problém ani tehdy, pokud zrovna nejste ve formě.

Cviky se v kalanetice provádějí vždy v několika opakováních, výjimkou není ani stokrát opakovaný pohyb, což je podkladem efektivity cvičení.

Zatímco u běhání je celkem jedno, zda nad během přemýšlíte či nikoli, u kalanetiky se budete muset na každý pohyb soustředit a provádět ho s maximální precizností.

Díky tomu si odpočine i vaše mysl, jelikož vás to donutí alespoň na chvíli vypnout od každodenních stresů a přemýšlet jen a jen nad sebou.

Síla a ohebnost – to je kalanetika

Kalanetika je založená na opakovaném stahování a protahování svalů, což nejenom posílí vaše tělo, ale zároveň se budete cítit daleko pružnější a ohebnější.

Ženy, které s tímto cvičením začaly a provádějí ho pravidelně již několik let, na kalanetiku nedají dopustit, protože i přes nepříliš velkou náročnost jsou výsledky viditelné již po několika lekcích.

Odhodláte-li se s kalanetikou začít, zkuste se před započetím cvičení důkladně změřit a měření opakujte po několika týdnech.

Jak již bylo řečeno, po kalanetice nebudete shazovat na váze, ale budete především formovat postavu, což se ale do budoucna opticky projeví jako shozené kilogramy.

Jste-li v redukčním režimu a držíte se zdravého stravovacího plánu, bude dobré, když kromě kalanetiky zařadíte i některé typy kardio cvičení.

Kardio cvičení, neboli aerobní trénink je taková činnost, při které spalujeme tuky a posilujeme své srdce a cévy. Mezi aerobní aktivity patří například pomalejší běh, jízda na kole, plavání, či rychlejší chůze.

Měli bychom si však hlídat tepovou frekvenci, podle které poznáme, zda se nacházíme ve spalovacím pásmu či nikoli.

Tepová frekvence pro spalování by se měla pohybovat něco kolem 55-65% maximální tepové frekvence, která je však u každého jedince jiná.

Z tohoto důvodu je dobré si pořídit přístroj na měření tepovky, který dnes seženete téměř v každém obchodu se sportovním vybavením.

Nalaďte se na pozitivní vlnu

Kalanetika byla původně vymyšlena jako cvičení pro předcházení a léčbě potíží pohybového aparátu, proto se toto cvičení velmi hodí i při rekonvalescenci po některých úrazech, operacích či dlouhodobější nehybnosti.

Rehabilitační přínos cvičení ocení především muži, kdežto tvarování problémových partií je zase ženskou záležitostí. Mnozí z nás také v dnešní uspěchané době ocení klid, který vám toto cvičení přinese. Naučíte se vnímat sami sebe a kromě posílení celého těla uklidníte i svoji mysl.

Po hodině kalanetiky se budete cítit nabytí energií a do hektického životního režimu hned vstoupíte s větším elánem! Však víte, jak skvělé je jednou za čas odhodit všechny starosti za hlavu a udělat si hodinku jenom pro sebe.

Jak se na kalanetiku obléknout?

I zde vás potěší nenáročnost tohoto cvičení, jelikož na kalanetiku byste si jednoduše měli obléci to, v čem se zkrátka cítíte pohodlně.

Oblečení, ve kterém budete cvičit, by vám ale nemělo nijak bránit v pohybu, proto volte raději volnější a strečovější kousky jako jsou tepláky a legíny. Cvičit můžete i bez bot, takže pokud se vydáte na kalanetiku na nějaké vzdálenější místo, odpadne vám břemeno v podobě těžké sportovní tašky.

Kalanetika se většinou provádí po dobu jedné hodiny, za kterou stihnete provést sestavu všech cviků a posílíte doslova celé tělo.

Lekce kalanetiky jsou dnes k dispozici téměř v každém větším městě, proto by neměl být problém si nějakou dostupnou cvičební hodinu najít.

Pokud se vám ale nikam dojíždět nechce, kalanetiku si s pomocí internetových lekcí či knížky můžete zacvičit i v pohodlí domova.

To je její další nespornou výhodou, jelikož donutit se ke cvičení doma je pro mnohé daleko snazší, než se za sportem vydat někam ven. Ke kalanetice si jednoduše pusťte pomalou, nebo relaxační hudbu a užívejte si úžasný pocit aktivní relaxace.

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

reklama