Bezhladoveni.cz

Jak rychle zhubnout

Jen málo lidí má dostatečnou vůli a odhodlání k tomu, aby na svém těle a zdraví souvisle pracovali a dřeli – raději necháváme svou životosprávu ležet ladem a potom najednou – většinou, když se nachýlí čas plavkové sezóny – se zoufalstvím v očích přemýšlíme, jak rychle zhubnout.

reklama

V takových chvílích hledáme obvykle zázračný recept, nejlépe něco s názvem ve stylu: „3 zaručená pravidla…“ nebo „Zázrak! Tajemství štíhlosti odhaleno,“ a podobně. Nakonec investujeme horentní sumy do magických prostředků, které však nikterak magické nejsou.

V životě jsou prostě věci, které nelze ošidit čarovnými formulemi, a hubnutí s dosažení štíhlé postavy patří mezi ně.

Hubněte efektivně

To, že proces hubnutí nelze vzít zkratkou, neznamená, že musíme jít oklikou. Existuje naštěstí přímá cesta, která vám sice neumožní získat postavu jako diskobolos během dvou týdnů, ale také vás ušetří spousty zbytečné dřiny, do níž mnozí lidé ve snaze zhubnout upadají.

Je to cesta prostá zažitých mýtů a klamů, omylů a zcestných nápadů a nesmyslných rádoby pravidel. Nejlépe vás po ní provede profesionální výživový poradce, který obvykle představuje skutečnou záruku úspěchu, ale pomoci si můžete i sami.

Jak rychlé je rychle?

Cesta, o které jsme se zmínili, vám umožní relativně rychle zhubnout. Relativně proto, že to nebude takový sprint, jak byste si asi přáli, ale na druhou stranu budete moci dosahovat velmi solidních výsledku. A co je hlavní – tyto výsledky budou stálé (tedy bez jojo-efektu, který zcela neodmyslitelně doprovází příliš rychlé váhové úbytky) a nebude trpět vaše – ba naopak, budete se cítit mnohem lépe.

Za optimální váhovou ztrátu lze považovat úbytek v rozmezí 2 – 4 kg za měsíc (v závislosti na výchozí váze). Při takovémto tempu hubnutí lze klesající váhu udržovat a docílit stabilních výsledků bez ohrožení zdraví.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

Žádné hladovění

Staré pořekadlo říká, že nejlepší způsob, jak zhubnout, je slušně řečeno nejíst. Toto rčení je důkazem, že i lidová moudrost se někdy šeredně mýlí (doufejme, že jde o onu příslovečnou výjimku potvrzující pravidlo).

Jak každý ví, člověk je bytost, která nemůže žít jenom z pěkných slov a slunečního svitu (byť jsou tací, kteří se to nestydí tvrdit).

Drastické omezení kalorického příjmu s sebou proto přináší bezpočet zdravotních rizik v důsledku nedostatku vitamínů, minerálů, sacharidů, tuků, bílkovin a energie obecně.

Kromě toho hladovění způsobuje zpomalování metabolismus a lidské tělo začíná ukládat vdomnění, že na dům padla bída a každá kalorie je drahocenná. Po skončení hladovky pak váha vyskočí jak na trampolíně.

A jak tedy na nadváhu?

Pocit hladu je tedy pro hubnutí nežádoucí. Metabolismus naopak můžeme nastartovat pravidelným stravováním a cvičením. Jíst bychom měli častěji, než je většina z nás zvyklá (alespoň 6krát denně), avšak v menších porcích. Rozestupy mezi jídly by neměly být větší než 3 nebo nanejvýš 4 hodiny.

Velmi nerozumné je opomíjet snídani. Ta by měla být vydatná a složená zejména ze sacharidů (nikoli jednoduchých cukrů). Jak den postupuje, měly by začít ve stravě převládat tuky a bílkoviny. Na večer už je konzumace sacharidů v množství větším než malém nežádoucí.

Důležitý je také optimální poměr zmíněných živin. Za normálních okolností je doporučován poměr cca 10-15 % bílkovin, 25-30 % tuků, 55-60 % sacharidů

U lidí, kteří mají problém s nadváhou, je doporučován poněkud odlišný poměr – a to víceméně takový, který využívají i sportovci.

Jedná se o zvýšení příjmu bílkovin na cca 30 % na úkor tuků (cca 20 %) a sacharidů (cca 50 %). Některé zdroje také uvádí poměr bílkoviny-tuky-sacharidy = 30-30-40. Důležité je však zejména omezení nekvalitních tuků a nahrazení lepšími zdroji (oleje lisované za studena, tuky z ryb, tuky obsahující nenasycené mastné kyseliny omega-3 a 6 apod.). Dále je pak nutné se zbavit jednoduchých cukrů (těch co způsobují sladkou chuť), které by měly tvořit maximálně 5-10 % celkové spotřeby sacharidů.

Výčet pravidel, které jsme zde představili, samozřejmě není vyčerpávající, přesto je dodržování těchto zásad krok tím nejlepším možným směrem a přinejmenším dobrý začátek cesty ke štíhlosti a zdraví. 

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Nenechte si ujít

reklama
reklama