BezHladovění.cz

Jak nejrychleji zhubnout?

Rychlé hubnutí s agresivními dietami

Jednou z možností, jak se velice rychle zbavit mnoha kilogramů, je vyzkoušení některé z krátkodobých diet. Ty přicházejí s velmi radikálními řešeními stravování a prakticky se blíží hladovění.

Existují různé typy. Některé jsou založeny na jednostranné konzumaci nějaké konkrétní potraviny nebo skupiny potravin (ananasová dieta, vaječná dieta, bílkovinová dieta, zeleninová dieta,…), jiné přicházejí s komplikovanějšími programy.

Ať už vám ale budou autoři těchto diet namlouvat cokoli (obvykle se snaží navléct úspěch na účinek nějaké zázračné látky obsažené ve vybrané potravině), hlavní těžiště úspěchu těchto postupů spočívá ve velice krutém omezení kalorického příjmu – tedy v hladovce.Více tipů na rychlé hubnutí najdete v naší knize. Stáhněte si ji zdarma! ->

Těmto dietám nelze upřít, že vás skutečně mohou připravit za týden či dva i o 5 nebo více kilogramů, ale ty důsledky!

  • Zpomalení metabolismu a následný jojo-efekt
  • Nebezpečí poškození zdraví
  • Utrpení z hladu během diety a jednostranné stravy
  • Nedostatek živin, vitamínů a minerálů
  • Vyčerpanost, únava, pokleslá nálada
  • Atd.

Na základě těchto faktů se můžete rozhodnout, zda má pro vás smysl rychlé diety zkoušet. Pokud však chcete trvale a zdravě zhubnout, tudy cesta rozhodně nevede.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Nutriadapt

Zhubněte pod odborným dohledem až 1,5 kg týdně

Objednejte se na nezávaznou konzultaci ve vašem městě. Konzultace stojí jen 200 Kč a v rámci ní se mimo jiné dozvíte, kolik procent svalů a tuků máte v těle, na kolik let se vaše tělo cítí a mnoho dalších informací.

Rezervujte si konzultaci dnes 1.12.2020 a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Začněte zásadními změnami návyků

Hubnoucí jídelníček nemusí být spojen s pocity hladu a s jídlem bez chuti – ba naopak.

Pocity hladu nejsou při hubnutí žádoucí, neboť zpomalují metabolismus a způsobují zvýšené ukládání tuků.

Proto základním pravidlem je jíst často (ale v menších porcích) – tedy alespoň 5 – 6 denně s rozestupy maximálně 3 – 4 hodiny – a pravidelně.

Váš nový jídelníček by měl obsahovat optimální poměr tuků, sacharidů a bílkovin – a to cca 15 – 20 % tuků, 30 – 35 % bílkovin a 50 % sacharidů. Den je vhodné začít sacharidovou snídaní (tedy nikoli párky a vejce, ale naopak obiloviny, ovoce apod.). V průběhu dne by měly sacharidy postupně ustupovat bílkovinám, vhodnou večeří je pak například sýr, ryby, salát s kuřecím masem apod. – tedy potraviny neobsahující sacharidy.

Celkově je vhodné v jídelníčku omezovat tradiční přílohy jako těstoviny, rýže, brambory, knedlíky apod. Češi jsou zvyklí dopřávat si těchto sacharidových bomb větší než přiměřené porce. U zmíněných příloh také výhodnější úpravy (těstoviny z celozrnné mouky místo pšeničné a nikdy ne převařené, brambory vařené ve slupce v páře atd.).

Pokuste ve svém životě eliminovat pochutiny jako brambůrky, tyčinky, solené oříšky, dále sladkosti, konzervované potraviny, masné výrobky apod. Začněte preferovat čerstvé a libové potraviny, u nichž skutečně víte, co jíte.

Důležitý je také dostatečný příjem vlákniny a pitný režim. Vlákninu je možné získat ze zeleniny (porce zeleniny ke každému jídlu, například dušená zelenina je výbornou náhradou klasických příloh, zejména na večeři), ale také ze stravovacích doplňků či například formou sušené vlákniny, kterou lze přimíchat do jídla.

Vhodnou pomůckou při výběru potravin je také takzvaný glykemický index. Tabulky s GI různých pokrmů a potravin naleznete na internetu, ideální je pak strava s GI pod 50. GI jídla je možné uměle snížit přidáním vlákniny (zelenina, rozpustná vláknina), vhodnými kuchyňskými a tepelnými úpravami apod. GI lze však sledovat pouze u surovin s vysokým obsahem sacharidů, u masa, mléčných výrobků apod. je tento údaj zcela zavádějící.

Jak vidíte, dieta nemusí vůbec znamenat hladovění, ale naopak chutné, čerstvé, libové a kvalitní jídlo a pestrost. Ačkoli výše uvedené rady nejsou v daném oboru zdaleka vyčerpávající, jistě vám mohou pomoci najít rozumnější přístup k hubnutí, který vás nasměruje na správnou cestu.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Redakce

Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Share via
Send this to a friend