Bezhladoveni.cz

Hubnutí bez diet a cvičení

Chcete zhubnout, aniž byste se umořili dietami nebo tvrdou fyzickou námahou? Je to skutečně možné. Nečekejte však žádné zázraky v podobě přípravků, přístrojů nebo pilulek, které všechno udělají za vás. Jde pouze o správný a chytrý přístup – ten umožní hubnout efektivně a získávat maximální výsledky s minimálním úsilím.

reklama

Drobné změny v životním stylu jsou klíčové

Hubnutí nemusí být – a není – o hladovění, odpírání si, přemlouvání se a napínání vůle až k prasknutí. Budete se divit, ale zdravé a správné hubnutí vám pravděpodobně bude připadat velmi příjemné a nejenže vás zbaví tuků, ale může také zlepšit kvalitu vašeho života.

Zapomeňte na drastické diety – je známým a ověřeným faktem, že žádné takové nefungují, a když už, tak rozhodně ne trvale – začněte zavádět drobné a postupné změny do svého jídelníčku a životního stylu, na které si postupně navyknete. Pravda, takto nezhubnete za 20 dní, ale za to budete hubnout zdravě, příjemně a trvale.

Se cvičením je stejná potíž. Nárazové akce a předsevzetí typu „zítra začnu makat,“ které vydrží týden nebo dva – to je cesta ke zkáze. Neustále neúspěchy a snaha přemoci svou vůli (či spíše nevoli) vede časem k těžké demotivaci. Lidé nikdy nechtějí dělat to, co musí nebo by měli. Chtějí dělat, to co chtějí dělat a co je baví. Přemýšlejte o svém hubnutí takto. Důležitá je správná motivace, protože muset, znamená nechtít.

Podívejme se nyní na některé zajímavé změny, kterými můžete postupné hubnutí bez mučení zahájit. Začněte tím, že se budete jíst doma místo v restauracích a fast-foodech. Takto budete muset sami nakoupit suroviny, a tedy přemýšlet o tom, co kupujete. To je velmi důležitý krok.

Možná se ohradíte tím, že na vaření nemáte čas, neumíte to nebo vás to nebaví. Nikdo po vás nechce, abyste každý den klohnili svíčkovou. Existuje nesmírné množství jednoduchých a přitom velmi zdravých jídel.

Pokud jste byli zvyklí „nechat se stravovat“, uvidíte, jaký osvobozující pocit se vám prožene tělem, až si uvědomíte, že jste nyní pány svého jídelníčku. Své stravování můžete mít plně pod kontrolou a jídlo, které si sami připravíte, vás navíc vždycky potěší. V neposlední řadě ušetříte spoustu peněz.

Další rozumná změna je začít číst obaly na potravinách, konkrétně obsah živin, bílkovin, tuků, sacharidů, případně kalorií. Je zjištěno, že lidé takto postupně začnou nakupovat mnohem zdravější a hodnotnější potraviny. Nemusíte přitom nic vypočítávat a podobně. Jen se zběžně informujte o tom, co vlastně jíte.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Nutriadapt

Zhubněte pod odborným dohledem až 1,5 kg týdně

Objednejte se na nezávaznou konzultaci ve vašem městě. Konzultace stojí jen 200 Kč a v rámci ní se mimo jiné dozvíte, kolik procent svalů a tuků máte v těle, na kolik let se vaše tělo cítí a mnoho dalších informací.

Rezervujte si konzultaci dnes [current_date format='j.n.o'] a navíc získáte 2 kuchařky plné zdravých receptů zdarma.

Prohlédnout si proměny klientů 

Hlad je převlečená žízeň

Tak zní další moudro. Neznamená to v žádném případě napájet se a snažit se tím zahnat kručení v břiše, ale pokud vás jen tak honí mlsná, zkuste se nejdřív napít trochu vody, je dokázané, že často si lidé takto „popletou“ své chutě a voda jejich mlsnou zažene. Užitečné je také vypít sklenici vody před jídlem, pravděpodobně potom nesníte tolik.

Pitný režim samotný by měl být dostatečný a sestávat pokud možno co nejvíce z čisté vody. Rozhodně se snažte vyhnout limonádám, syceným vodám, alkoholu apod. Svůj pitný režim můžete tu a tam obohatit například o minerální vody nebo čaj.

Zvykejte si jíst častěji a méně

Jde o základní pravidlo zdravé výživy. Jíst pravidelně, často a v menších porcích. Ideální stav je 5 – 6 jídel denně s rozestupy cca 2 – 4 hodiny, tedy tak abyste nikdy nepociťovali hlad. Pro běžného člověka může být takovéto hlídání stravování obtížné, zkoušejte si však postupně na tento systém zvykat. Jistě není takový problém připravit si svačinu, abyste ji měli v pravý čas po ruce, a uvidíte, jak budete rádi, že vás hlad už nikdy nemůže zastihnout nepřipravené (a přitom se nemusíte uchylovat k občerstvování se někde v bufetu).

Více bílkovin a vlákniny

Zvykejte si jíst více jídel bohatých na bílkoviny a vlákninu, zejména spoustu zeleniny. Dobrými zdroji bílkovin jsou drůbeží masa, ryby, zvěřina, jehněčí, telecí, nízkotučné sýry a mléčné výrobky apod. Toto pravidlo vás jistě potěší, protože jak potraviny bohaté na bílkoviny, tak i na vlákninu způsobují mnohem výraznější zasycení než jiné.

Jak se naučit jíst menší porce

Přejídání není zdaleka jedinou a pravděpodobně ani nejvýznamnější příčinou nadváhy u současné populace (na rozdíl od rozšířeného přesvědčení), mnohem četnější škody páchají špatné stravovací návyky a špatná skladba jídel. Pokud však patříte mezi ty, které neumírněný hlad opravdu trápí, existuje několik psychologických fíglů, jak se naučit stravovat se po menších porcích.

Jedním z nich je jíst z menšího talíře. Podle psychologů se vám pak zdá množství jídla větší a snáze se zasytíte. Naopak doporučují používat velkou vidličku – s takovou prý sníte méně než s malou.

Zejména pokud patříte mezi línější jedince, vyzkoušejte další trik. Je jednoduchý – prostě schovejte všechno nezdravé co nejdál od sebe, na co nejmíň dostupné místo. Zní to možná trochu dětinsky, ale prý to skutečně funguje.

Jeden tip odborníků také zní – při jídle se pokoušejte vyhnout společnosti přátel, jejich společnost prý motivuje k tomu, abyste jedli s větší chutí a tedy více. Avšak, není to příliš společenská rada, a tak její striktní uplatňování by vám pravděpodobně přineslo mnohem více škody než užitku, který bude nejspíš v rámci čistě psychologického efektu nepříliš významný.

Oproti předchozí myšlence bude ovšem ta následující mnohem zajímavější. Jedna se o doporučení vyhýbat se v noci světlu (televize, počítač apod.), vliv na hubnutí může být prý velmi výrazný. Jisté však je, že světelné podněty v době určené ke spánku jsou z dlouhodobého hlediska skutečně velmi škodlivé pro naše zdraví, neboť narušují funkci hormonu melatoninu.

Rady a tipy, které jsme vám předložily, rozhodně nepředstavují vyčerpávající a zaručený, natož systematický, návod na hubnutí, avšak mohou vás postrčit správným směrem. Abyste si uvědomili, že hubnout může znamenat žít zdravě a příjemně.

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Redakce

Každý den vám přinášíme novinky a zajímavosti ze světa zdravého životního stylu a hubnutí.

Nenechte si ujít

Reklama

První krok pro úspěšné hubnutí – nezávazná konzultace s výživovým specialistou

Nezávazná konzultace je bezplatná nebo za 200 Kč, zálěží na poradně. V rámci nezávazné konzultaci získáte:

ikonkaPopis
free-consultation-list-2

Přesnou bioimpedanční analýzu vašeho těla

Výživový specialista vás změří na přístroji typu InBody / Tanita. Získáte detailní přehled o stavbě svého těla: % podkožního tuku, množství rizikového viscerálního tuku, hmotnost svalové hmoty a kostry, množství vody, metabolický věk, atd. 

free-consultation-list-1

Zjistíte, proč se vám nedaří zhubnout

Specialista vám ihned předá a vysvětlí výsledky diagnostiky. Pro ucelenější pohled se vás poté zeptá na zdravotní historii a váš běžný jídelníček. Na základě všech těchto dat vyhodnotí, jaké jsou vaše největší problémy, a poradí, jak nejlépe dosáhnete vysněné váhy.

Vyberte si město pro více informací

Pokud v seznamu nenajdete to vaše, nezoufejte. Vyberte nejbližší město, přečtěte si všechny informace, podívejte se na zkušenosti klientů, rezervujte si nezávaznou konzultaci a s asistentkou se domluvíte na konzultaci po telefonu či online.

reklama
reklama