BezHladovění.cz

Zdravým jídelníčkem proti migréně

Migréna je problémem, který dnes trápí rostoucí počet lidí po celém světě. Kdo tuto silnou bolest hlavy nezažil na vlastní kůži, většinou si ani nedokáže představit, jak dokáže znepříjemnit život. Přitom i úprava jídelníčku může pomoci!

Kdo migrénami občas trpí, dobře ví, že s nepříjemnou bolestí hlavy souvisí i mnoho jiných projevů jakými jsou nevolnost či zvracení, světloplachost a celková slabost.

Příčiny migrény

Původci migrén mohou být různého typu, nejčastěji se hovoří o neurologických či cévních příčinách. Častými spouštěči migrén jsou pak také:

špatná skladba jídelníčku

Ano, i poslední zmíněný faktor může přispět k rozvoji migrény a to dokonce ve vysoké míře. Výživa má v prevenci migrén obrovský význam, proto pokud trpíte těmito zdravotními problémy v hojné míře, zamyslete se především nad změnou životosprávy.

S čím mohou bolesti hlavy souviset?

Migrény mohou zhoršovat všemožné složky výživy, za nejčastější příčinu se však považuje celkově nevhodná skladba jídelníčku.

Především alkohol, cigarety, cukr, sůl a podobní škůdci mohou způsobit překyselení organismu, které má za následek právě vznik migrény.

Existují však i potraviny, které mohou být v souladu se zdravou výživou, a přesto v některých případech bolesti hlavy zhoršují. Jedná se především o potraviny obsahující biogenní aminy, polyfenoly a kvašené potraviny.

Jaké potraviny tedy raději při bolestech hlavy omezit?

  • Tvrdé, tavené a zrající sýry
  • Citrusy
  • Brambory
  • Rajčata
  • Cibule
  • Kysané zelí i jiná zelenina
  • Avokádo
  • Banány
  • Uzeniny
  • Umělá sladila
  • Konzervované produkty
uzeniny

Jaké potraviny naopak zařadit do jídelníčku?

vlašské ořechy

Problémy se silnými bolestmi hlavy se dle některých zdrojů daleko častěji vyskytují u celiaků, proto pokud trpíte intolerancí lepku, snažte se ho ze svého jídelníčku zcela vyřadit.

Prevencí před migrénou je samozřejmě i pravidelný pitný režim, dostatečný přísun vitaminů skupiny B (maso, vnitřnosti, obiloviny) a vitaminu C, který najdeme hlavně v ovoci a zelenině. Pozor si dejte na nedostatek hořčíku, který můžete suplementovat i v podobě doplňků stravy.

Tip nakonec!

Jedna z babských rad praví, že na migrénu zaručeně pomůže šálek silné černé kávy se šťávou z citrónu či zázvoru. Co myslíte, už jste takový způsob „léčby“ vyzkoušeli na vlastní kůži?

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend