BezHladovění.cz

Vaření v páře prospívá našemu zdraví

Výběr a nákup těch správných potravin k dodržování zdravého životního stylu je zajisté stěžejním bodem úspěšného splnění předsevzetí.

Co je však neméně důležité, je způsob přípravy, jaký si při chystání pokrmu zvolíte. Mnozí lidé nevěnují způsobu přípravy jídla takovou pozornost jako výběru a poté se diví, že kila navíc ne a ne shodit dolů.

Jestliže však srovnáme například pokrm uvařený v páře s pokrmem usmaženým, budete přinejmenším překvapeni, že druhé zmiňované jídlo může obsahovat až dvojnásobnou dávku kalorií, než jídlo uvařené v páře.

Buďte fit

Pokud se tedy nad úpravou potravin hlouběji zamyslíte, můžete své tělo ušetřit nejenom nebezpečných přepálených tuků útočících na zdraví, ale také zbytečných kalorií, které mnohdy nelibě škodí vaší figuře.

Zkuste upřednostnit vaření v páře před smažením, grilováním ale i pečením a již po pár dnech ucítíte změnu, za kterou vám vaše tělo mnohonásobně poděkuje.

Budete se cítit lehčí a třeba vyřešíte i obtíže spojené se zažíváním, které občasně pronásledují téměř každého, kdo si tučnější jídla nedokáže odpustit.

Vyzkoušejte a uvidíte

Vaření v páře má svou dlouhou historii, která sahá několik staletí nazpět. Tento fakt svědčí i o tom, že již naši předkové věděli o zázračných vlastnostech potravin, upravených právě tímto způsobem.

Pokud chcete začít vařit zdravěji, nemusíte si hned pořizovat parní hrnec. Nejdříve můžete techniku vyzkoušet s nádobím, které se vyskytuje prakticky v každé domácnosti, později můžete zainvestovat do kvalitnějšího vybavení.

Levnější a zdravější

Proč je ale vaření v páře natolik opěvované? Nejenom, že ušetříte energii a tak i peníze, ale jídlo připravené ve vodní páře si snáze uchovává veškeré vitamíny a nutriční vlastnosti.

Nedochází totiž ke zbytečné ztrátě cenných látek, jako tomu bývá například při vaření ve vodě.

Bez přidaného tuku

Další nespornou výhodou je absence tuku, který při přípravě pokrmů v páře není vůbec potřeba. Snížíte tak energetickou hodnotu daného jídla a možná se i vy budete za pár dní moci těšit štíhlejším křivkám.

Špatné tuky rovněž nebudou zatěžovat váš kardiovaskulární systém a budete se tak déle těšit nedocenitelnému zdraví.

Čerstvé, chutné, barevné

Pokud se ptáte, jestli jídla připravená v páře nebudou příliš mdlá či bez chuti, nebojte se. Ať už připravujete maso či zeleninu, obojí zůstane krásně šťavnaté a křupavé.

Při vaření si můžete pomoci také nejrůznějšími bylinkami, které jídlo perfektně dochutí a v mnohých případech napomohou i jeho stravitelnosti.

Dávejte si však pozor na přebytek soli, která je ve velké míře zdraví velmi škodlivá. Bylinky můžete přidávat jak na pokrm, tak třeba do parní lázně, nad kterou jídlo vaříte.

Jídlo připravené v páře si navíc uchová veškerá aromata i přírodní barvy a na talíř tak bude radost pohledět, což určitě ocení i vaši nejmenší.

Ušetříte i čas

Jestliže se rozhodnete pro pořízení parního hrnce, oceníte i rychlost, jakou pokrmy připravíte. Rozhodně již nebudete trávit hodiny u sporáku a zbude vám například čas na krátký strečink u televize.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend