BezHladovění.cz

Jídelníčky na hubnutí, kalkulačky, rozhovory: Nejčtenější články roku 2019

Děkujeme vám za přízeň v celém roce 2019. Jako malou pozornost vám přinášíme přehled 5 nejúspěšnějších článků, které bořily dosavadní rekordy návštěvnosti magazínu BezHladovění.

1. Očistný jídelníček před Vánoci podle našich babiček

Zdaleka nejúspěšnějším článkem co do návštěvnosti se stal očistný jídelníček podle našich babiček. Z toho máme zvlášť velkou radost. Často nám totiž chodí dotazy, zda jde v dnešní době hubnout zdravě a levně. Odpovídáme: „Jde, stačí se vrátit k odkazu kuchyně našich babiček.“

Staré dobré nezpracované a tuzemské potraviny vás rozhodně nezruinují. Přitom zasytí a podpoří trávení. Mezi typické předvánoční a zimní suroviny podle našich babiček patří třeba brambory, mrkev, celer, cibule, česnek, mák nebo hrách.

2. BMI kalkulačka

Pro přehled o vývoji vaší formy a hubnutí se hodí znát tzv. body mass index. Kalkulačka BMI podle BezHladovění vám dá základní přehled zdarma a během pár vteřin. Využívá přitom jednoduchý výpočet, známý téměř 50 let. I když poskytuje, stejně jako všechny podobné vzorce, pouze orientační údaje o našem těle, dodnes jej používají i renomovaní lékaři.

3. Fit jídelníček na hubnutí břicha

Tlustý „pupek“ nevypadá hezky, ale hlavně hrozí závažnými zdravotními problémy. Lékaři i výživoví poradci se shodují v tom, že obezita typu „jablíčko“ s množstvím útrobního tuku mezi břišními orgány patří mezi silné rizikové faktory pro aterosklerózu, cukrovku a další civilizační choroby. Proto doporučujeme jídelníček na hubnutí břicha každému, kdo chce jíst zdravě a omezit rizika chronických nemocí.

4. Bílkoviny v potravinách

Úspěšné hubnutí a zdravá strava celkově stojí na vyváženém trojpoměru makroživin – bílkovin, tuků a sacharidů. Právě bílkoviny hrají při redukci váhy zásadní roli. Zasytí totiž na dlouhou dobu a podporují metabolismus. Těší nás, že náš seznam 100+ nejlepších zdrojů bílkovin vévodí předním příčkám ve vyhledávačích.

5. Rozhovor s MUDr. Marií Skalskou

Děkujeme, že jste si našli i koncem roku čas zastavit se a přečíst si něco o zdraví. Kdo jiný by měl předat cenné rady, než MUDr. Marie Skalská, odbornice na výživu a instruktorka fitness. Zkušenosti s obezitou a nemocemi s ní spojenými sbírala ve společnosti STOB obezitě i pražském IKEMu.

Do nového roku hlavně pohodu

…protože jen zdravá mysl umožní soustředit se na to podstatné – dosahování snů a cílů. Ať už chcete dosáhnout čehokoli, přejeme vám do nového roku hodně sil a klidnou mysl. A nezapomeňte – čím těžší cesta, tím větší radost z výsledku.

Chcete znát všechny novinky jako první? Získat potřebnou dávku motivace? Sledujte nás na Facebooku.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Mgr. et Mgr. Zuzana Veselá

Jsem vystudovaná právnička, ale nyní se naplno věnuji psaní. Mám ráda českou, italskou, indickou a mexickou kuchyni. Miluji ochutnávání nových druhů exotického ovoce a (nealko!) nápojů. Od vyváženého jídelníčku z poctivých surovin se podle mě odvíjí i naše celková pohoda.

reklama
reklama
reklama