Bezhladoveni.cz

Očistná kúra pro lepší hubnutí

Za okny se na nás pomalu ale jistě začíná usmívat jaro, a pro nás to znamená nejvíce vhodnou dobu, kdy zahájit očistu našeho organismu.

reklama

Po zimě, kdy se v těle usazují ve větším množství nejenom zásoby tuků, které nás zahřejí v chladných dnech, ale i různé škodliviny, je čas na odlehčení našeho stravování a posílení celkového zdraví.

Navíc, jaro je tou nejlepší roční dobou, kdy zapracovat na své postavě, protože plavková sezóna se nezadržitelně blíží a cítit se fit je v létě prostě k nezaplacení.

Zaměřte se na sebe

Pokud si pod pojmem očista neboli detoxikaceorganismu představíte rovnou hladovku a utrpení, nelekejte se hned ze začátku.

Detoxikačních kůr je k výběru nepřeberné množství, stejně tak jako stovky neúčinných a škodlivých diet, které doslova zaplavují internet a známé časopisy. I zde totiž platí pravidlo, že každý člověk je jiný a jeho potřeby se od ostatních liší do poslední tečky.

Do radikálních půstů a očist organismu byste se rozhodně neměli pouštět před poradou s lékařem,nebo specializovaným odborníkem, protože byste si mohli zadělat na pořádné zdravotní problémy.

reklama

Doporučujeme

FotoPopis
Restart jídelníček

Kuchařka s jídelníčkem na 21 dní, co nastartuje vaše hubnutí

Žádný stres z vymýšlení jídla na druhý den. Vaříte zdravě, jednoduše a přitom hubnete. Naservírovali jsme vám jednoduchý plán na 21 dní, se kterým nastartujete hubnutí, a nebude chtít přestat.

bez počítání kalorií - jídla hotová do 30 minut - neřešíte, co zítra jíst -  83 snadných receptů z dostupných surovin - nakupujete jen 1x týdně

Všeho moc škodí

Některé radikální kúry nabádají k domácím výplachům střev, dlouhodobému hladovění, či užíváním projímadel se slíbeným účinkem pročištění. Střeva si tak ale akorát „smyjí“ přirozenou mikroflóru a důležité hleny, které naopak potřebují ke správnému fungování.

Největší chybu pak dělají lidé, kteří se rozhodnou se sebou něco udělat takzvaně „ze dne na den“ a po hlavě se pustí do intenzivního hladovění či omezení některých složek potravy, přičemž předešlý den ještě holdovali fastfoodům a alkoholu. To pak bývá pro organismus opravdový šok a podle toho také nakonec reaguje.

Se vším je tedy lepší začít postupně, ať už po fyzické, či psychické stránce, protože nebuďme naivní, taková náhlá změna buď nedopadne dobře, nebo to zkrátka za chvíli vzdáme a vrátíme se ke starému životnímu stylu jako lusknutím prstu, což je pro organismus časovaná bomba číslo dvě.

Myslete dopředu

Než začnete s očistou organismu, nejdříve si pořádně prostudujte co je pro Vás vhodné a co nikoli.

Očistnou kúru je také dobré si naplánovat dopředu, neměli byste mít na rozvrhu aktivity, které by vás zatěžovali psychicky, nebo nadměrně fyzicky.

Je také dobré se na detoxikační kúru patřičně vybavit, což znamená nakoupit potřebné potraviny na požadovanou dobu a z dosahu naopak odstranit lákadla v podobě sladkostí či nezdravých pochutin.

Připravit, pozor, start!

Při detoxikaci organismu zařaďte především dostatek ovoce a zeleniny, ořechů a luštěnin. Naopak byste se měli po dobu „půstu“ vyhýbat tučným jídlům, černé kávě, masu, bílému cukru, bílému pečivu a mléčným výrobkům, přičemž zakysané mléčné výrobky občasně zařadit můžete.

Důležitý je zejména dostatečný pitný režim, vypít byste měli až 3 litry tekutin denně. Zařadit můžete zeleninové či ovocné šťávy, bylinné čaje, ale především vodu – nejlépe filtrovanou.

Při výběru bylin se také poraďte s odborníkem, pokud nekupujete již namíchanou detoxikační směs, může dojít k nevhodným kontraindikacím mezi jednotlivými druhy při výluhu.

Dobré je také zařadit některé superpotraviny, detoxikační kúru můžete podpořit mladým ječmenem, či zelenou řasou chlorellou, která mimo jiné pomáhá zbavovat tělo těžkých kovů.

Pozitivní účinky pro tělo i ducha

Detoxikace Vám pomůže nastartovat po zimě metabolismus, shodit nějaké to kilo, odstranit překyselení organismu, ale především posílit zdraví.

Tělu celkově odlehčíte, zbavíte ho škodlivých látek a nastartujete činnost důležitých orgánů, jako jsou játra, střeva či ledviny. Navíc si pročistíte krev a lymfu od zplodin a zbavíte se únavy.

V klidu a s rozvahou

S očistnou kúrou začněte tedy postupně, alespoň týden před zahájením striktního omezení jídelníčku začněte tělu pomalu odlehčovat vyřazováním nevhodných potravin.

Stejně tak to udělejte i nakonec svého půstu a nezapomeňte, že byste tělo přesto neměli ochudit o nezbytné živiny. Někdy je úplný krátkodobý půst prospěšný, ale nezapomínejte, že nic se nemá přehánět.

Vzorový jídelníček na jeden den:

Snídaně: Vlažná voda s citrónem (na lačno), poté chvíli počkejte a dopřejte si jahelnou kaši dochucenou trochou medu, posypanou oblíbeným ovocem.

Přesnídávka: Strouhaná mrkev s jablky. (Lze přidat bílý jogurt)

Oběd: Salát z vařené pohanky, brokolice a nízkotučného sýra.

Svačina: Zelené smoothies (rozmixovat jablko, špenát a mladý ječmen)

Večeře: Pečená červená řepa, rukola, ořechy. Nezapomeňte na pitný režim a s chutí do toho!

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Nenechte si ujít

reklama

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům