reklama
prodietix-5299209258-2017-03-16-970x210-uprava.jpg
BezHladovění.cz

Nejhorší a nejlepší jídla před tím, než jdete na rande

Chystáte se na noc plnou překvapení a už se nemůžete dočkat výborné večeře, kina či jiné zábavy ve dvou? Nezáleží, zda jdete na rande se svým dlouhodobějším partnerem či zcela novým úlovkem, vždy bychom měli pomyslet na to, co si před nebo na rande dopřáváme k jídlu.

Některé pokrmy i když jsou sebechutnější se zkrátka na rande úplně nehodí, protože právě teď je ten čas, kdy potřebujete, aby vaše tělo s vámi spolupracovalo na sto procent. Zde je tedy seznam nejvhodnějších jídel, které si před schůzkou i na ní v klidu můžete dopřát, a zároveň seznam těch nejméně vhodných, kterým bychom se měli raději obloukem vyhnout.

Na co raději zapomenout?

1. Salát

Ano, sice si ženy na rande raději dávají salát, než pizzu či vepřo knedlo zelo, ale právě listová zelenina je vašim přítelem většinou jen do doby, než vám uvízne v zubech. Raději proto volte zeleninu vodnatější, jako je například okurka.

2. Fazole

K fazolím jistě není nutno nic moc dodávat, jedná se o potravinu velmi zdravou, ale také velmi nadýmavou. Pokud zavítáte do mexické restaurace, dejte si pozor i na fazolové omáčky všeho druhu.

3. Česnek

Jedno z nejlepších přírodních antibiotik – česnek, je jedním z největších viníků nepříjemného zápachu nejenom z úst. Pokud si tedy česnek nedá k jídlu i vaše drahá polovička, raději se mu zdaleka vyhněte. Česnekovou vůni, která se vstřebává do krevního oběhu, je složité potlačit někdy i několik hodin, proto se mu vyhýbejte raději už od rána.

4. Cibule

Cibule má podobné účinky jako česnek, ale co víc, rovněž ji můžeme zařadit mezi nadměrně nadýmavé potraviny. Cibulku si tedy pro dnešek raději odpusťte, stejně tak jako ostatní nadýmavou zeleninu a luštěniny.

5. Umělá sladila

Pro dnešní večer zapomeňte i na dietní colu a jiné nápoje obsahující umělá sladila, protože ta stejně jako fazole, obsahují nestravitelné cukry, které při trávení mají tendenci nadýmat. Některé studie pak dokonce prokázaly souvislost mezi užíváním aspartamu a sníženou hladinu serotoninu a dopaminu, hlavních hormonů podílejících se na našem libidu i pocitu štěstí.

6. Borůvky

Jako moučník si raději nedávejte ani borůvkový dort, protože to poslední, co na rande chcete, jsou tmavě zašedlé zuby a jazyk s neatraktivním odstínem modré. Pokud však žádnou schůzku neplánujete, borůvkám se rozhodně nevyhýbejte. Patří mezi jedny z nejlepších antioxidantů a superpotravin vůbec.

Chcete sršet energií a dobrou náladou? Zkuste tyto potraviny!

1. Losos

Tato tučná ryba nejenom že je díky obsahu omega-3 mastných kyselin velmi zdravá, ale také vám pomůže oddálit pocit opilosti. Není přeci nic trapnějšího, než se od stolu nedostat po svých. Proto nepodceňujte před ani během rande kouzlo plnohodnotných bílkovin s obsahem zdravých tuků, které prý zpomalují vstřebávání alkoholu do krevního oběhu. Navíc máte díky tučnému jídlu menší pravděpodobnost, že vám bude po prohýřené noci nevolno.

2. Dýňová semínka

Semínka obsahují mnoho důležitých minerálních látek a zdravých tuků, které vás před schůzkou doslova nabijí energií a elánem.

3. Hořká čokoláda

Samozřejmě vždy vybírejte tu kvalitní, která vám pomůže snížit nervozitu před schůzkou a zároveň pomůže zlepšit náladu. Budete proto přímo oplývat optimismem a to je skvělé, nemyslíte?

4. Zelený čaj

Před setkáním si dejte šálek zeleného čaje. Některé studie dokazují účinek katechinů obsažených v zeleném čaji na podporu energie a celkové vitality. Navíc prý pravidelné popíjení tohoto zdravého nápoje zabraňuje nechtěnému zápachu z úst.

5. Krůtí maso

Toto i jiné libové maso je skvělé v tom, že vás výborně zasytí. Navíc ale obsahuje aminokyselinu tryptofan, který prý podporuje tvorbu serotoninu, jež nám pomůže udržet dobrou náladu a euforii po celý večer.

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

reklama