BezHladovění.cz

Kopřivy a hubnutí

Téměř zázračné účinky těchto rostlin znaly již naše babičky. V dnešní době ale kopřivy neprávem opomíjíme. Z botanického hlediska jsou možná plevelem, ale blahodárné účinky – z hlediska výživy i kosmetiky – jim upřít nelze.

Právě v období jara bychom měli využít jejich výskytu v přírodě a kopřivy si do zásoby nasbírat. Jejich využití je opravdu široké.

Kopřiva, malý zázrak přírody

V čem tkví pozitivní vlastnosti kopřivy na lidský organismus? Tato známá léčivka obsahuje spoustu nutričně hodnotných látek, které často hledáme v mnohem hůře dostupných zdrojích. Přitom jde o bylinu, kterou máme na dosah.

Kopřiva dvoudomá obsahuje

  • Minerální látky jako je hořčík, působící příznivě na nervovou soustavu
  • Vitamín K, C a B2
  • Široké spektrum aminokyselin
  • Mnoho přírodních antioxidantů jako jsou karotenoidy a flavonoidy
  • Navíc obsahuje látky, u nichž se předpokládá schopnost snižování glykémie, neboli krevního cukru, proto je konzumace této byliny vhodná i pro diabetiky

Proč zařadit kopřivy do jídelníčku?

  • Obsahuje vitamíny a minerály
  • Bohatá na antioxidanty
  • Podporuje trávení
  • Čistí organismus
  • Levná záležitost
  • Výborná chuť
  • Obsah cenných aminokyselin
sušená kopřiva

Některé zdroje dále uvádí vliv kopřivy na pročišťování krve a krvetvorby. Užívání kopřivy na jaře je vhodné zejména jako prevence častých nachlazení, jimiž mnoho z nás trpí.

Bylinné čaje s příměsí kopřivy působí antisepticky a někteří z nás také jistě ocení i antirevmatické účinky kopřivy, či její vliv na snižování krevního tlaku.

Hubnutí s kopřivou

Jistě už jste slyšeli, že kopřiva je jednou z bylin, jejichž užívání se doporučuje právě při redukci hmotnosti. Pomáhá zažívání, jelikož podporuje činnost střev, což oceníte nejen při snižování váhy.

Kopřivu určitě doporučujeme do redukčního jídelníčku zařadit, ovšem nečekejte, že po vypití pár kopřivových čajů zázračně zhubnete. Je k tomu dále nutné dodržovat správnou redukční životosprávu a kopřivu brát v tomto případě pouze jako doplněk celkového hubnutí.

Má stejně jako třeba kontryhel, černý bez či fenykl lehce detoxikační, močopudné či mírně projímavé účinky, čímž pomáhá povzbudit látkovou výměnu v těle.

reklama

Kaliper od Bezhladovění.cz

FotoPopis
Kaliperační kleště

Pořiďte si vlastní kaliper a zjistěte, kolik máte % podkožního tuku v pohodlí domova

Psalo nám hodně čtenářů, kde kaliper koupit. Na českém trhu není tolik možností a tak jsme se rozhodli, že vám kaliperační kleště seženeme sami. Proto jsme založili specializovaný miniobchod kaliper.cz, kde si můžete kaliper od nás koupit - ještě máme pár kusů skladem. Zařaďte se mezi naše čtenáře, kteří sledují pokroky při hubnutí správně!

Jak si kopřivu připravit?

Nejvhodnější a zároveň nejsnadnější přípravou kopřivy je její louhování a konzumace formou čaje. Pro jeho přípravu si připravte 1 lžíci sušené kopřivy, kterou zalijte horkou vodou. Kopřivu pak nechejte vylouhovat po dobu cca 10-12 minut.

Dále ji můžete využít podobně jako ostatní jarní bylinky – do nádivek, salátů, které mimochodem milují i naši němečtí sousedé, nebo do polévek, což je zase doménou Italů.

kopřivový čaj

Tip! Před konzumací nezapomeňte kopřivy spařit, aby vás nepopálily.

S kopřivovým čajem to raději nepřehánějte

Pití kopřivového čaje se doporučuje 2-3 krát denně, ale více raději ne. Pamatujte, že síla přírody je mocná a nadmíra této byliny by vám v některých případech mohla být spíše na škodu než k užitku.

Zkuste nahradit svůj tradiční čaj právě výluhem z kopřivy a přineste svému tělu cenné látky a určitě vyzkoušejte i další recepty z kopřivy. Od jara si ji můžete nasbírat na okrajích lesů sami a ušetřit tak za mnohdy zbytečně drahé suroviny s minimálním účinkem.

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend