Kalkulačka denního příjmu kalorií v těhotenství

Pomocí kalkulačky denního příjmu kalorií pro těhotné ženy si můžete spočítat, kolik kalorií byste měla denně přijmout v průběhu těhotenství, aby docházelo ke zdravé výživě dítěte, ale abyste se zároveň nepřejídala.

Je ovšem nutné zdůraznit, že výsledné hodnoty jsou pouze orientační. Vždycky byste měla konzultovat přesné složení a množství stravy se svým ošetřujícím lékařem nebo nutričním specialistou, abyste neohrozila zdraví vašeho dítěte.

Je mi Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. let
Jsem Žena Muž
Má váha je Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. kg
Má výška je Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. cm
Cvičím
Výsledky měření
{{results[$index]|number:0}}
Denní příjem kalorií pro udržení stávající váhy {{results[0]|number:0}} cal
Pomohla Vám kalkulačka?
Podělte se o ni s přáteli.
Výsledky jsou orientační. Slouží pouze k informačním účelům. Příjem kalorií konzultujte s odborníkem, abyste neohrozili zdraví vašeho miminka.
Minimální příjem kalorií je opravdu extrémní hodnota. Pokud chcete hubnout, snažte se pohybovat v hodnotách kolem „Denního příjmu kalorií pro hubnutí“. příjem kalorií slouží jen pro představu, pod jakou hranici byste se nikdy neměli dostat.

Kolik kalorií byste měla přijmout?

Podle studie FAO/WHO/UNU ( 2004) Report of a Joint FAO/WHO/UNU Expert Consultation. Human Energy Requirements. FAO Food and Nutrition Technical Paper Series, No. 1, 2004. je celková energetická náročnost těhotenství rovna 77 000 kaloriím. Budeme-li počítat, že těhotenství trvá 9 měsíců, pak na jeden den v průměru vychází nutný příjem 285 kalorií navíc.

Podle vědeckých výzkumů bylo zjištěno, že v každém trimestru potřebujete jiné množství kalorií. V prvním trimestru byste měla přijímat 5% vašeho předtěhotenského bazálního metabolismu navíc, ve druhém 10%, a ve třetím 25%.

Vezmeme-li v úvahu růst energetické náročnosti v průběhu trimestrů a průměrné navýšení denního příjmu o 285 kalorií, pak by hodnoty pro jednotlivé trimestry měly být následující:

  • 1. trimestr: +85 kalorií
  • 2. trimestr: +285 kalorií
  • 3. trimestr: +475 kalorií

Kalkulačka počítá váš denní příjem kalorií z doby, kdy jste nebyla těhotná, a k nim přidá extra kalorie, které jsou potřebné pro zdravou výživu vašeho dítěte.

Ještě jednou zdůrazňujeme, že se jedná o orientační hodnoty, sloužící jen pro představu. Určitě navštivte lékaře nebo nutričního specialistu a konzultujte výživu s ním.

Bez 29-ti kil je mi krásně a užívám si nemálo obdivů od jiných za to, co jsem dokázala. (Kateřina, 31 let)