BezHladovění.cz

Jak zlepšit fyzickou kondici

Dostatek pohybové aktivity je nezbytný nejenom pro naše křivky, ale také pro dobrou fyzickou kondici, která nám kromě dobrého pocitu může usnadnit i mnoho životních povinností. Pokud je naše fyzická kondice na bodě mrazu, pravděpodobně se cítíme stále unavení, slabí, vyčerpaní a bez nálady. Pohyb totiž prospívá nejenom naší postavě, ale rovněž nás chrání před depresemi a úzkostlivými stavy. Díky dostatečné fyzické kondici budou vaše křivky vypadat mnohem lépe, posílíte své zdraví a navíc budete moci být do budoucna mnohem déle aktivní.

Stupeň své aktuální fyzické kondice můžete zjistit jak podle svého vlastního pocitu a vzrůstu, tak podle stavu vaší tělesné konstituce. Pro určení fyzické kondice se porovnává skladba složení těla, tedy poměr tukové a svalové hmoty. Rozhodně bychom tedy neměli určovat fyzickou kondici jenom podle hmotnosti, nýbrž podle celkového stavu našeho organismu.

Zvýšení fyzické kondice změní váš život k lepšímu

Pokud máte pocit, že vaše kondice už není to, co bývala, zkuste vzít své odhodlání do hrsti a něco s tím co nejrychleji udělat. Fyzická kondice se totiž může zrcadlit v mnoha odvětvích vašeho života, od osobního, přes pracovní a zdravotní stav. Jak tedy přestat lenošit a dostat se zase zpět do formy?

Věřte, že bez pravidelného cvičenísprávné životosprávy to určitě nepůjde. Pro zlepšení fyzické kondice bychom měli zařadit všestranný trénink, který bude rozvíjet nejenom naši fyzičku, ale i celkové tělesné předpoklady, tedy sílu a rozměr našich pohybů.

Pozor!

Pokud chcete zhubnout, vyrýsovat si postavu, nebo nabrat nějaký ten sval, bez dobré fyzické kondice to zkrátka nepůjde. Začněte na sobě makat a překonávejte postupně všechny své možnosti! Budete se cítit perfektně a změnu k lepšímu jistě zaznamená i vaše okolí.

K tomu, abychom zvýšili naši fyzickou kondici, nám rozhodně nebude stačit jednostranný trénink zaměřený na jeden pohyb. Je dobré, abychom svoji kondici budovali komplexně, proto bychom do svého tréninku měli zahrnout jak aerobní cvičení zaměřené na spalování tuků a vytrvalost, tak silové anaerobní posilování. K tomuto vám nejlépe poslouží trénink pod vedením zkušeného fitness trenéra, který vás naučí, jak máte správně cvičit a naučí vás trénovat tak, abyste do budoucna mohli začít trénovat sami.

TIP: Vyzkoušejte cvičení v Contours na týden zdarma!

Obujte tenisky a začněte běhat!

Další skvělý způsob, jak zlepšit svoji fyzickou kondici je běh, protože právě pravidelným běháním můžete zlepšit mnoho svých fyzických předpokladů. Běhat můžete téměř vždy a všude, stačí jen mít po ruce pohodlnou obuv a sportovní oblečení. Při běhu kombinujte vytrvalostní výklus, rychlostní sprinty a občas si zařaďte nějaké ty překážky. Pokud budete běhat opravdu pravidelně, uvidíte, že brzy se výsledky dostaví a vaše fyzická kondice se bude pomalu ale jistě zlepšovat.

K čemu všemu je pravidelný sport dobrý?

  • Zvyšování svalové síly a výdrže
  • Lepší flexibilita
  • Posílení kardiovaskulárních funkcí
  • Zdraví respiračního ústrojí
  • Psychická vyrovnanost
  • Balanc a rychlost

Bez kvalitní stravy to nepůjde

Abychom svoji fyzickou kondici posílili opravdu všemi směry, měli bychom se kromě pravidelného cvičení zaměřit i na správnou skladbu jídelníčku. Při zvyšování fyzické kondice bychom se měli držet základních výživových doporučení, které vycházejí ze zdravého životního stylu.

Jaké jsou nejdůležitější principy správného stravování?

  • Pravidelnost
  • Pestrost
  • Vyváženost
  • Střídmost
  • Kvalita
  • Pitný režim

Jednoduše řečeno, pokud budeme konzumovat široké spektrum kvalitních potravin, budeme jíst pravidelně a nebudeme se přejídat, naše životospráva se bude ubírat správným směrem. Pokud jste se rozhodli zlepšit svou fyzickou kondici, vzhůru do toho! Budete se cítit den ode dne lépe a pozorovat, jak se vám mnoho životních povinností najednou dělá jednodušeji. Navíc si budete mnohem déle užívat aktivního života, který je jistě zábavnější, než doživotní vysedávání u televize, nemyslíte?

Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Sandra Figalová

Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.

Share via
Send this to a friend