Bezhladoveni.cz

Chroupejte kedlubnu a kila půjdou dolů!

Kedlubna se řadí k brukvovité zelenině. Kromě její bulvy se mohou jíst i povařené listy, což málokdo ví.

reklama

Nejčastěji se konzumuje za syrova, ale fantazii se meze nekladou. Hodí se do salátů, do polévek, dušená i zapečená.

Průměrná energetická hodnota 1 kilogramu zeleniny činí asi jen 3560 kJ. Konkrétně 1 kilogram kedlubny představuje 2100 kJ.

Proto můžeme s čistým svědomím říct, že patří do nízkoenergetických potravin.

Skvěle se hodí do redukčních diet, pro osoby se sedavým zaměstnáním nebo do diet všude tam, kde je doporučován nízký příjem energie.

Výživové složení kedlubny

Kedlubna je doslova zásobárnou vitaminů a minerálních látek.

Obsahuje velké množství zdraví prospěšných vitaminů řady B (hlavně B1 a B2), vitamin E a K a až 60 mg vitaminu C na 100 g.

Z minerálních látek oplývá kyselinou panthotenovou, listovou, dále například draslíkem, vápníkem, hořčíkem, železem či selenem, který má významné antioxidační účinky.

Kedlubna má nízký glykemický index, tedy pod hodnotu 30. To nám říká, že se nám hladina cukru v krvi nezvedne natolik, jako bychom si dali třeba banán s vysokým glykemickým indexem okolo 70.

Déle tím zůstaneme nasycení a potlačíme pocit hladu nebo „mlsnou“.

Vysoký obsah vlákniny v kedlubně nám pomůže při trávicích obtížích a pěkně nám pročistí střeva. Studie navíc ukázaly, že u jedinců konzumujících dostatečné množství brukvovité zeleniny (kedluben, květák, brokolice) se vyskytuje méně karcinomů.

Jak je zelenina nejzdravější

Žádná zelenina není vyloženě méně vhodná (pouze u alergiků je nutné si druhy přivolávající alergickou reakci hlídat), pokud se odkazujeme na přínos pro naše zdraví.

Úplně nejlepší je zelenina čerstvá, a jestli ta není zrovna doma, na druhém místě je zelenina mražená, které proces mražení způsobí jen minimální ztráty. Nejvíce klesá výživová hodnota zeleniny jejím převařením.

K tomu všemu se právě ocitáme v kedlubnové sezóně, tak proč si jich pár domů neodnést domu?!

 

Zjistěte za pár vteřin, zda máte na svou výšku optimální váhu

Jsem . Je mi let.

Vážím kg. Měřím cm.


Tereza Pechová

Tereza Pechová

Vždy jsem tíhla k dobrému jídlu a trávení času v přírodě při nejrůznějších sportovních aktivitách. Právě zájem o zdravý životní styl a zjištění, na kolik je naše zdraví ovlivněno tím co jíme, mě přivedlo k absolvování oboru Nutriční terapie.

Nenechte si ujít

Reklama

První krok pro úspěšné hubnutí – nezávazná konzultace s výživovým specialistou

Nezávazná konzultace je bezplatná nebo za 200 Kč, zálěží na poradně. V rámci nezávazné konzultaci získáte:

ikonkaPopis
free-consultation-list-2

Přesnou bioimpedanční analýzu vašeho těla

Výživový specialista vás změří na přístroji typu InBody / Tanita. Získáte detailní přehled o stavbě svého těla: % podkožního tuku, množství rizikového viscerálního tuku, hmotnost svalové hmoty a kostry, množství vody, metabolický věk, atd. 

free-consultation-list-1

Zjistíte, proč se vám nedaří zhubnout

Specialista vám ihned předá a vysvětlí výsledky diagnostiky. Pro ucelenější pohled se vás poté zeptá na zdravotní historii a váš běžný jídelníček. Na základě všech těchto dat vyhodnotí, jaké jsou vaše největší problémy, a poradí, jak nejlépe dosáhnete vysněné váhy.

Vyberte si město pro více informací

Pokud v seznamu nenajdete to vaše, nezoufejte. Vyberte nejbližší město, přečtěte si všechny informace, podívejte se na zkušenosti klientů, rezervujte si nezávaznou konzultaci a s asistentkou se domluvíte na konzultaci po telefonu či online.

reklama

Už jste ochutnali Zdravou jednohubku?

Každý všední den jeden tip pro lepší zdraví a snadnější hubnutí ve vaší emailové schránce.

Dejte si Zdravou jednohubku spolu s dalšími 4 562 čtenáři.

Varování: Po požití Zdravé jednohubky můžete být chytřejší a zdravější. Když vám přestane chutnat, můžete se kdykoli odhlásit.

reklama
Pošlete článek přátelům