BezHladovění.cz

5 zásadních tipů pro plánování jídel

Nezáleží, zda chcete dodržovat redukční, udržovací, či pouze zdravý jídelníček. V každém z těchto případů se velmi vyplatí plánování jídel s předstihem, protože jen tak se vyhnete nechtěnému hladu na cestách či omezenému výběru pokrmů například v práci.

Někteří z nás si jídla dopředu neplánují pouze z toho důvodu, že jim to přijde jako ztráta času.

Pokud si však plánování jídel vyzkoušíte sami na vlastní kůži, uvidíte, že naopak vám tato činnost spoustu času ušetří a vy se navíc můžete těšit z nenuceného dodržování zdravého režimu podle svých představ.

Pokud jste stále nenašli chuť začít si jídla plánovat či připravovat dopředu, zkuste následujících pár tipů, které vás ušetří nadměrných starostí s jídelníčkem.

1. Sepište si varianty pokrmů na papír!

Až se rozhodnete pro plánování jídel na další den či dokonce týden, zkuste si nejprve sepsat své oblíbené a „povolené“ zdravé pokrmy, jenž si můžete připravit. Mnohem lépe si pak s předem naspaného seznamu vyberete, co byste si třeba dali následující den.

2. Rozmyslete si svůj rozvrh na druhý den

Nemělo by se vám stát, že si z nedostatku času dáte ve spěchu jen bagetu z automatu, kterou navíc sníte téměř za pochodu. Proto si dopředu rozmyslete váš následující den a sami pro sebe si řekněte, kdy přibližně byste měli mít čas se najíst.

Pokud jdete s kolegy na oběd, je to jednoduché. Jestliže ale máte tolik povinností, že si ani tu půlhodinku nenajdete, připravte si jídlo z domova do krabičky. To potom můžete během celého dne uzobávat.

3. Udělejte větší porci

vareni

Nejlepší způsob, jak si přichystat jídlo na druhý den do práce, je zcela jistě využití zbytku z večeře.

Příště proto udělejte k večeři trochu více porcí, než na jaké jste zvyklí a zbytek si spolu s nakrájenou zeleninou zabalte s sebou na druhý den do svačinového boxu. Až na vás přijde hlad, jednoduše si dáte zdravé domácí jídlo a nebudete se muset spoléhat na okolní bufety.

4. Nákupní seznam

Pokud se chcete vyvarovat každodennímu nákupu, sestavte si seznam potravin, jež budete nakupovat např. každý týden či dva tak, aby vám na následující týden vystačily.

Řeč je o obilovinách, bramborách, masu, mléčných výrobcích i zelenině, kterou můžete doma uskladnit a vařit z ní celý týden dle libosti. To, že sem tam zaběhnete do krámku pro nějakou tu chybějící surovinu vás nezdrží natolik, jako kdybyste každý den nakupovali na jeden pokrm.

5. Krabičky vždy s sebou

krabicky

Jednoduše řečeno, pokud se rozhodnete jíst zdravě, je dobré si každý den vyšetřit pár minut na to, abychom si připravili jídlo do krabičky s sebou. Dnes je na trhu mnoho speciálních krabiček jak na saláty, tak na hlavní pokrmy i ovoce se zeleninou, takže výběr té správné sady může být trochu oříšek. Jak vybrat tu pravou se můžete inspirovat v dalším článku.

Nemusíte si objednávat drahé krabičkové diety. Jednoduše se naučte připravovat si jídlo do krabiček sami, což vás naučí i správnému sestavení pokrmu. V jeden večer si můžete připravit oběd třeba až na další 3-4 dny, pro obměnu postačí jen uvařit více druhů příloh. Uvidíte, že až si na pravidelné krabičkování zvyknete, ušetří vám nejenom spoustu času, ale i peněz!

PŘEČTĚTE SI TAKÉ
V čem jídla uchovávat, aby zůstala chutná, čerstvá a zdravá?
Baví vás žít zdravě? Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout.
Upozornění na nové články, jídelníčky a recepty posíláme 3x týdně (po, st, pá). Z odběru novinek se můžete kdykoli odhlásit.
Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.