BezHladovění.cz

10 zdravých surovin, z nichž uvaříte i pod stanem

Vaříte si na dovolené raději sami? Projděte si tipy na zdravé potraviny, které snadno zabalíte s sebou a zůstanete i v „polních“ podmínkách u zdravého stravování.

1.      Ryby

Buďto si nějakou chytíte, anebo vsaďte na ryby v konzervě. Třeba takový tuňák ve vlastní šťávě či sardinky jsou zdravou alternativou čerstvých ryb, pokud nemáte jinou možnost. Konzervy navíc dlouho vydrží a vy si jich tak můžete udělat pořádnou zásobu.

2.      Luštěniny v plechovce

Také luštěniny připravíte v jakýchkoliv podmínkách. Stačí jen ohýnek a vroucí voda. Rozmanitá jídla plná živin za chvíli voní na stole! Přípravu urychlí luštěniny v plechovce, které se při nejhorším dají konzumovat i za studena.

3.      Sušené maso

Sušené maso má vysoký podíl bílkovin a nízké procento tuku. Doplníte jím v jídelníčku hlavně proteiny. Dejte si však pozor na obrovský podíl soli v kupovaných výrobcích a raději si je dopřejte jen výjimečně.

sušené maso

TIP: Nasušte si maso sami! Není na tom nic těžkého.

4.      Kuskus

Kuskus je výborným zdrojem komplexních sacharidů. Pokud sáhnete po celozrnném, tak i vlákniny. Jeho příprava je nesmírně jednoduchá. Stačí jen zalít horkou vodou a nechat nabobtnat. Dochutit můžete bylinkami a přihodit třeba tuňáka z konzervy, který jídlo povýší na plnohodnotný hlavní chod.

5.      Zelenina a houby v plechovce

Rajčatový protlak, rajčata v plechovce, hrášek, kukuřice či žampiony jsou skvělým prostředkem, jak doplnit živiny a dochutit jídlo. Ideální třeba do těstovin na milion způsobů.

6.      Müsli

Nejlépe domácí, pečené. Namíchejte si směs podle svých chutí. Můžete použít semínka, ovesné vločky, sušené ovoce, ořechy a další suroviny. Hotovou směs pokapejte trochou medu a dejte zapéct. Vezměte nádobu s domácím müsli s sebou a můžete si ho dopřát jako zdravou snídani, třeba s čerstvým ovocem.

7.      Instantní polévky

Že vám tohle moc zdravé nepřijde? Věřte, že existují i zdravější alternativy instantních polévek bez chemických přidaných látek. Koupíte je většinou ve zdravé výživě a pochutnat si na nich mohou i děti.

8.      Přesnídávky

Ovocné přesnídávky vydrží dlouho a chuť na sladké zaženou malým i velkým. Skvěle se hodí i na dochucení snídaní.

přesnídávky

9.      Proteinové tyčinky a nápoje

Těmito produkty není dobré nahrazovat normální stravu příliš často, ale pokud nestíháte klasické zdravé jídlo nebo ho nemáte k dispozici, poslouží dobře. Vybírejte takové, u kterých není zbytečně vysoké množství přidaného cukru a tuku či chemických aditiv.

TIP: Naučte se poznat kvalitní proteinové tyčinky.

10. Kaše

Obilné kaše obsahují potřebné živiny a navíc zasytí na dlouho. Vychutnáte si je naslano i nasladko. Existují kaše špaldové, jáhlové, ovesné, celozrnné rýžové, pohankové nebo kukuřičné. Kaši si jednoduše zabalíte v instantní podobě a pak už jen na místě zalijete vodou.

Jak jednoduché! I pod stanem se dá jíst zdravě. Tak žádné výmluvy a hurá ven.

Jak se vám článek líbí?

Mgr. Sandra Figalová

Mgr. Sandra Figalová

Zdravý životní styl je mojí zálibou už delší dobu, kromě studia oboru Nutriční terapie na 1. lékařské fakultě se o výživu a sport zajímám i ve volném čase. Zastávám přístup, že každý jsme trochu jiný a máme jiné individuální potřeby, na které bychom měli brát vždy ohled.