Zónová dieta

Slovo zónová v názvu diety znamená, že se při dietě udržuje určitý poměr živin. Každé jídlo by mělo obsahovat 40 % sacharidů, 30 % bílkovin a 30 % tuků; jíst by se mělo každé tři hodiny. Opomíjen by neměl být pitný režim skládající se z vody a neslazených čajů. Alkohol je zcela a bezvýhradně zakázán. Hubnutí v tomto případě nastává díky omezení příjmu sacharidů, v běžné stravě jich přijímáme až 55%.

Zónová dieta – Snídaně je základ dne

Snídat byste měli do půl hodiny po probuzení. Další jídla by potom měla následovat v tříhodinových intervalech. Poslední jídlo by mělo přijít přibližně hodinu před spaním. Pokud už sacharidy ve stravě přijímáte, měly by mít nízký glykemický index. Kromě alkoholu byste se měli vyhýbat smaženým jídlům, kávě, slazeným nápojům, a podobně.

Mírnější jídelníček zónové diety

  • Snídaně: tři míchané bílky, půl krajíce žitného chleba, grapefruit.
  • Svačina: 100 g sýra Cottage, paprika.
  • Oběd: 150 g kuřecích prsíček, 60 g rýže natural, 200 g dušených žampionů, 1 lžička olivového oleje.
  • Svačina: 50 g krůtích prsou, jablko.
  • Večeře: sendvič (salát z mořských plodů bez majonézy ve 2 plátcích žitného chleba), malý salát.
  • Noční svačina: 1 dl bílého vína, 50 g sýra.

Výhody a nevýhody zónové diety – zkušenosti

Zónová dieta vás nutí přemýšlet nejen nad jídlem samotným, ale hlavně nad skladbou potravin. Naučíte se jíst zdravěji, netrpíte hlady, jíte pravidelně. Do těla dostáváte dostatek živin a vitamínů a strava není monotónní, tvrdí zkušenosti. Také se změní váš životní styl. Posledně jmenovaný argument je zároveň také protiargumentem. Zpočátku je dieta velmi náročná na přípravu. Musíte se hodně zamýšlet nad složením jídla. Hubnete pomaleji, než u jiných superrychlých diet, musíte být proto trpěliví. Pokud od zónové diety upustíte, dostaví se rychle jojo efekt.

Čas jsou peníze – diskuze

Zónová dieta není rozhodně sama o sobě špatnou volbou, tvrdí mnozí uživatelé a odborníci v diskuzích. Ovšem začátky u ní bývají velice krušné. Ušetřete si čas a ve výsledku i peníze tím, že investujete do porady se specialistou na výživu. Ten vám dobře vysvětlí, co, jak, a také proč jíst. Hubnout sice budete pomaleji, než při jiných dietách, ale svou váhu si upravíte více méně napořád.

bezHladovění.cz
Užitečný článek?
Podělte se o něj s přáteli.
300x300.jpg
#
RNDr. Petr Fořt, Csc.

Dietolog, odborník na zdravou výživu

Jak na přirozené a trvalé hubnutí?

Základem je individuální přístup. Vaše tělo je unikátní. Potřebujete jinou skladbu živin a jiné pohybové aktivity, než jiní lidé. Co funguje u jednoho člověka, nemusí fungovat u vás. To je také důvod, proč jen málo lidí dokáže zhubnout podle volně dostupných diet.

Začněte hubnout podle Komplexní nutriční typologie. Metody, za kterou stojí přední odborníci na lidské stravování, v čele s RNDr. Petrem Fořtem, Csc.

Na základě komplexní diagnostiky vašeho těla zjistíme váš metabolický typ. Poradíme vám, jak se máte správně stravovat. Získáte vzorový jídelníček a seznam potravin, které jsou pro vaše tělo vhodné a kterých byste se měli vyvarovat. Doporučíme vám také pohybové aktivity, díky nímž zhubnete rychleji.

Chci vědět víc, jak mi můžete pomoct zhubnout!
Bez 29-ti kil je mi krásně a užívám si nemálo obdivů od jiných za to, co jsem dokázala. (Kateřina, 31 let)