Kalkulačka denního příjmu kalorií

Kalkulačka slouží k výpočtu nutného denního příjmu kalorií, abyste si udrželi stávající váhu nebo hubli. Do kalkulátoru stačí vložit jen váš věk, váhu, výšku, vybrat vaše pohlaví a nakonec zvolit, jak často se věnujete nějaké fyzické aktivitě. A stisknout tlačítko „Vypočítat“.

Pokud chcete hubnout, musíte s každým shozeným kilogramem (mimochodem gratulujeme!) vypočítat nové hodnoty.

Je mi Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. let
Jsem Žena Muž
Má váha je Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. kg
Má výška je Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. cm
Cvičím
Výsledky měření
{{results[$index]|number:0}}
Denní příjem kalorií pro udržení stávající váhy {{results[0]|number:0}} cal
Pomohla Vám kalkulačka?
Podělte se o ni s přáteli.
Výsledky jsou orientační. Slouží pouze k informačním účelům. Příjem kalorií konzultujte s odborníkem, abyste neohrozili zdraví vašeho miminka.
Minimální příjem kalorií je opravdu extrémní hodnota. Pokud chcete hubnout, snažte se pohybovat v hodnotách kolem „Denního příjmu kalorií pro hubnutí“. příjem kalorií slouží jen pro představu, pod jakou hranici byste se nikdy neměli dostat.


Chcete se zbavit nadváhy
rychle, přirozeně a bez jo-jo efektu?

Objednejte se na konzultaci do jedné ze 68 poboček Světa zdraví.

Objednejte se dnes jen za 200 Kč a získejte:

  • Vzorový jídelníček pro kontrolu ideální váhy
  • Komplexní diagnostiku na lékařsky certifikovaném přístroji
  • Osobní doporučení vytvořená na míru
  • Motivaci nezbytnou pro úspěšné hubnutí

Chci se objednat na úvodní konzultaci

Chci zhubnout, kolik mám denně přijímat kalorií?

Podle vědeckých výzkumů je 1 kilogram tuků roven 7 700 kaloriím. To znamená, že byste měli přijímat denně o 1 100 kalorií méně, abyste za týden shodili výše uvedený kilogram. Ovšem pozor, není to tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát.

Ve skutečnosti to takto totiž bohužel nefunguje.

Čím se člověk stává lehčím, tím méně kalorií spaluje (za jinak stejných podmínek). Množství jídla, které jste dříve snědli, abyste hubli, nyní stačí k udržení vaší váhy. Vaše tělo se stává efektivnější ve využívání energie a pálí tak méně tuků. Dostanete se tak do fáze, kdy bude další hubnutí velice problematické.

V této chvíli musíte nastartovat váš metabolismus. Jak na to? Existuje několik způsobů:

  • Kardio cvičení
  • Silový trénink
  • Občas do jídelníčku zařadit „kalorické bomby“ (jídla bohatá na kalorie)
  • Cyklování kalorií

Brzy zjistíte, že čím blíže se dostáváte k vaší vysněné váze, tím náročnější je hubnutí. A jakmile začnete jíst zase „normálně“, váha se vrátí zpět nahoru.

Je proto nejlepší se už od začátku obrátit na odborníka a hubnout pod jeho dohledem. Nutriční specialista vám sestaví takový jídelníček, který bude vyhovovat nejenom vašim chutím, ale bude hlavně ušitý na míru vašemu organismu. Hubnutí bude snadnější, rychlejší a bez jojo efektu.

Když hubnete, rozhodně se nesnažte přijímat o více než 1000 kalorií méně, než je hranice pro udržení váhy. Pokud to uděláte, vaše tělo se přepne do módu hladovění, jehož výsledkem je jojo efekt. Takže budete mít vaši starou váhu zpátky.

Příjem kalorií omezujte postupně, ne najednou. Když v jednu chvíli okradete tělo o větší množství kalorií (řekněme 500 a více), zpomalí se vám metabolismus.

Co se stane, když budete přijímat hodně málo kalorií?

  • Začne se rozpouštět svalová hmota, z které bude tělo brát potřebnou energii.
  • Zpomalí se vám metabolismus.
  • Budete mít hlad, budete se cítit unavení a budete mít často špatnou náladu.
  • Koledujete si o jojo efekt.

Minimální denní příjem kalorií

Jaký je minimální denní příjem kalorií, abyste mohli normálně žít? Na to bohužel neexistuje jednoduchá odpověď. Neexistuje jedna univerzální hodnota, která by seděla všem. Naše těla jsou unikátní.

Vaše tělo potřebuje jiné množství kalorií, než tělo vašeho manžela, manželky nebo vašich dětí. Navíc, každý se věnuje jiným sportům a jinak intenzivně. To je další faktor, na který je nutné brát ohled.

Jak vybrat hodnotu pro cvičení?

V první řadě si musíte uvědomit, že se jedná o zjednodušené modely. Cvičením je myšleno zvýšení tepové frekvence po dobu 20 minut. „3x týdně“ tedy znamená 20 minut zvýšené tepové frekvence 3 dny v týdnu. Pro někoho to může být rychlejší chůze, pro jiného pomalejší běhání.

Intenzivní cvičení znamená zvýšenou tepovou frekvenci po dobu 60 minut.

Abyste měli lepší představu o tom, kolik kalorií spálíte různými aktivitami, vyzkoušejte náš Kalkulátor spalování kalorií, který obsahuje více než 600 aktivit.

Po 3 měsíční kůře jsem pod dohledem specialistů "zchudnul" o skoro 10kg. (Michal)